Vanalles en nog wat - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu Vanalles en nog wat - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu

Vanalles en nog wat

Door: Erienne Lourens

Blijf op de hoogte en volg Erienne

30 Augustus 2010 | Suriname, Paramaribo

Goh wat heb ik afgelopen week nou eigenlijk gedaan. Niet zo heel veel eigenlijk. Gewoon gewerkt. Mina is met verlof dus ik nam de honneurs voor haar waar. Niet dat er nou zo heel veel spannends deze week gebeurd was. Had wel ruzie met het alarmsysteem. Want het was afgegaan vlak nadat ik was weg gegaan en nu wilde die lichtjes niet stoppen met knipperen. Na 10min met PPS (het bedrijf) aan de telefoon te hebben gehangen gingen ze nog steeds niet uit dus toen heb ik het maar gelaten. Gelukkig is het uiteindelijk wel goed gekomen.

Mina is deze week ook klaar met haar opleiding MBO bibliotheekassistent. Na elk tentamen is ze bang dat ze het niet heeft gehaald maar tot nu heeft ze het elke keer gehaald. Dus ik zeg haar ook steeds dat ik niet weet waar ze nou zo bang voor is. De diplomauitreiking is komende dinsdag, en ik heb dan nog niks gepland staan dus ik ga als het lukt. Vind het ontzettend leuk en goed van haar dat ze het zo goed heeft afgerond. Zeker omdat Mina doof is en een lichte beperking heeft. Ik weet daarom ook nu al dat ze een aanmoedigingsprijs gaat krijgen voor degene die met de meeste moeite de cursus heeft afgerond.

Verder hebben Jenny en ik uitleg gekregen over het fotoproject met het Nationaal Historisch Museum. Ik hoop dat ik er nog tijd voor heb om eraan te werken. Maar er zijn 1200 foto’s geselecteerd, dus voorlopig zijn ze nog bezig. Ook heb ik met Jenny alvast een soort van plan van aanpak gemaakt voor de 3 dagen die we nog samen in het depot hebben. We gaan vooral opruimen, sorteren en ruimte maken zodat wanneer de subsidie van de overheid over 2010 binnen is, er stellingen gekocht/gemaakt kunnen worden.

Ik heb ook met Laddy en Hanna een gesprek gehad over een vaste aanstelling bij een museum. Het klonk allemaal wel veelbelovend. Laddy gaat het nog op papier voor me zetten maar ik ben wel enthousiast. Zeker omdat ik in Nederland nu ook niet snel aan de bak zal komen, en zeker niet een vaste fulltime job. Aangezien door de crisis (maar ook daarvoor al) de trend meer op projectbasis is. Voordeel daarvan is dat elk project anders kan zijn, maar het werk bij het Surinaams Museum is ook variabel genoeg.

Nou mijn trip naar Nickerie dit weekend is niet doorgegaan. Ik ga van woensdag tot vrijdag. Het Staatslogeergebouw waar ik wilde verblijven zat in de weekenden helemaal vol, dus dan maar doorweeks. Ben 6 jaar geleden al geweest, maar daarna niet meer. Maar vind het gewoon leuk om buiten de stad te gaan, lekker relaxen.

Gisteren ben ik ook naar de stad geweest. Ik heb volgens mij nu echt bijna alles. Ik wil alleen nog een kaart van Paramaribo kopen, ik was mijn stempelkaarten vergeten. En dan alleen de pindasaus voor mijn moeder nog, maar dat doe ik de donderdag voor mijn vertrek. Op vrijdag 10september is het immers Ied-Ul-Fitre (Suikerfeest) en dus een vrije dag. Dus dan is de markt ook dicht. Ga deze week ook alvast kijken hoeveel gewicht ik heb, dus dan heb ik ook een beetje een richtlijn hoeveel ik er nog bij kan proppen. Ik hoop dat het meevalt maar ik vrees voor overgewicht haha.

Tang boeng.

  • 30 Augustus 2010 - 23:46

    Dre:

    Meisje! Geniet nog eventjes van je laatste dagen daar in Suriname! Tot snel in NL, Liefs.

  • 31 Augustus 2010 - 15:33

    La10:

    ........w88, w88, w88 :P..........

  • 05 September 2010 - 19:51

    Mama:

    helemaal bij gelezen. Je hebt echt veel gedaan. Nu krijg je de tijd om even uit te rusten en bij te komen. Niet te lang natuurlijk.
    Geniet er nog maar van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Werken in Suriname 2009/2010

Recente Reisverslagen:

16 September 2010

Nederland

06 September 2010

Nickerie

30 Augustus 2010

Vanalles en nog wat

23 Augustus 2010

Een greep uit de collectie: door Erienne en Jenny

19 Augustus 2010

Politiek
Erienne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 161511

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2010 - 13 November 2010

Viva España!

20 September 2009 - 12 September 2010

Werken in Suriname 2009/2010

31 Januari 2009 - 24 Mei 2009

Afstuderen in Pikin Slee, Suriname

06 Oktober 2008 - 11 Oktober 2008

Schoolexcursie Londen

10 Juli 2008 - 26 Augustus 2008

Summer of 2008 Suriname

22 Juli 2007 - 03 Januari 2008

Stage @ Suriname

07 Mei 2007 - 11 Mei 2007

Schoolexcursie Berlijn

25 Maart 2006 - 31 Maart 2006

Schoolexcursie Parijs

25 Juli 2004 - 07 Augustus 2004

Curacao 2004

04 Juli 2004 - 25 Juli 2004

Suriname 2004

13 Februari 2011 - 30 November -0001

Suriname 2011-?

Landen bezocht: