Ik wil niet weg!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu Ik wil niet weg!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu

Ik wil niet weg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Door: Erienne Lourens

Blijf op de hoogte en volg Erienne

23 Mei 2009 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal!

Mijn laatste berichtje alweer vanuit Suriname. Ik kan met zekerheid zeggen dat ik echt ontzettend BAAL dat ik weer naar Nederland moet. Ik wil gewoon hier blijven, it’s my home.

Goed, laat me deze week nog even beschrijven voor jullie. Dinsdag. Dinsdag heb ik het gewoon rustig aan gedaan. Schrijven aan de scriptie. Ik hoop echt dat ik het op tijd af krijg. Zal wel racewerk worden, iets wat ik totaal niet gewend ben, maar ja.

Woensdag ben ik eerst even de stad in gegaan om een paar dingetjes te kopen. Daarna had ik een afspraak met Ada. Ze had een paar hoofdstukken van me gelezen dus die had ze voorzien van commentaar. We hebben weer gezellig 2uur gesproken. Daarna zou ik even naar Stefan gaan. Lopend, zoals ik wel vaker doe. Toen ik in de van Sommelsdijkstraat liep passeerde een man op een fiets me, allemaal van die rommel naar me hoofd gooide wat mannen zo nodig tegen mannen moeten roepen. Dus ik liep door, de Crommelinstraat in. Die man passeerde me weer, weer die dingen zeggend. Hij draaide op zijn fiets, fietste weer naar me, en ik zei nog ‘donder op’ en voordat ik het wist deed hij een greep naar me ketting en trok eraan. Gelukkig voor mij bleef die ketting haken achter mijn tshirt waardoor ik die nog heb. Alleen de hanger is weg. Wat jullie begrijpen is dat ik me ontzettend doodgeschrokken ben. Heb direct Stefan gebeld die niet thuis was maar direct gekomen is. Toen de politie gebeld, maar ja, die man gaat natuurlijk niet blijven hangen. Stefan zijn ouders zijn ook direct gekomen. Politie in burger kwamen in een Nissan Navarra. En daarna kwam ook nog een gewone politietruck. Zo vaak hebben ze geen wagens, en nu komen ze met twee. Zo tof, ik voelde me vereerd. Dus ik moest even met die mensen in die Navarra mee om in de buurt even rond te rijden zodat ik kon kijken of ik hem nog zag. Maar ja, natuurlijk ga je dat niet meer vinden. Daarna hebben ze me op het politiebureau aan de Keizersstraat gezet om aangifte te doen. Dat duurde anderhalf uur. Eerst bij persoon A die je gegevens neemt en het voorbereid. Dan moet je naar persoon B die ook weer je gegevens noteert en je verhaal op papier zet. Stefan zijn ouders waren al naar het bureau gekomen omdat het zo lang duurde. Vlak daarna kon ik gaan. Heb nog een paar uurtjes bij Stefan thuis gezeten om een beetje te bekomen van wat was gebeurd. Wel echt mooi klote maar ja.

Donderdagochtend ben ik weer naar het politiebureau gegaan. Ik ben blijkbaar verzekerd tegen diefstal dus ik moest een bewijs gaan halen zodat ik dat kan indienen bij mijn verzekering. Daarna weer langs Max Chin A Sen om die ketting te laten maken. Nu ik nog hier ben. Toen ik thuis kwam is Stefan nog langs geweest. Om 6uur kwam Ryan me halen om naar de kerk te gaan. De dienst begon pas om 7uur, maar Ryan speelt met zijn vader en broertje in de band dus zij moesten alles gaan opzetten. De dienst was wel leuk, al viel ik half in slaap. Daarna heeft Ryan me bij Stefan thuis gezet. Hij zou zelf ook later komen. We hadden pizza besteld dus dat ben ik daarna met Ryan gaan halen. Was lekker, bbq en meatlovers. Lovely! We hebben geprobeerd te wachten op Roxanne die zou komen, maar om kwart over 1 hebben we het voor gezien gehouden en zijn Ryan en ik weg gegaan. Ik had het allang voor gezien gehouden want ik ben op de bank gaan slapen. Voor onze pech, kwam Roxanne half 2. Dat was wel jammer.

Vrijdag moest ik weer vroeg op. Had van 9 tot 11 een afspraak met Ada. Was een goeie afspraak. Wel veel commentaar, maar niet alles inhoudelijk. Vooral de vorm. Daarna ben ik weer naar het politiebureau gelopen om dat bewijs op te gaan halen. Daarna weer naar Max Chin A Sen om mijn ketting te halen, hij had het namelijk direct schoongemaakt. Vervolgens een taxi genomen naar de Vrije School. Een tante van Stefan had namelijk pindasaus voor me gemaakt, en daar dochter werkt op de Vrije School, dus daar halen was gemakkelijker. Eenmaal thuis een begin gemaakt met al me spullen in me koffer zetten. Ik vraag me af of me koffer ook zo vol was toen ik naar hier kwam. Tegen half 4 kwam Cheryll me halen om naar Morgenstond te gaan. Stefan zijn ouders gaven namelijk een bbq voor me. Ryan kwam bbqen. Zo lief, hij heeft voetbal laten schieten voor me. Het duurde even voordat het vuur aan was, de wind was echt hard. Michelle is ook nog even gekomen. Maar het was een ontzettend leuke avond met lekker eten!

En nu zit ik hier. Zaterdag 23mei. De dag waarvan ik had gehoopt dat deze overgeslagen zou worden. Ik zit hier naast me koffers. Ik kijk naar ze. De ene is vol en de andere half. Ik moet weg straks. Ik wil niet. Ik wil hier blijven. Waarom is het leven niet zo makkelijk dat je met de knip van je vingers alles kan veranderen naar hoe je wil? Maar goed, als ik terug ben hard gaan werken om in september weer voet op Surinaamse bodem te zetten. Because I belong here!!!

Ik zie jullie in Nederland wel. Bel of sms me dan maken we wel een afspraak. Maar wel na 4 juni hoor!!

  • 23 Mei 2009 - 17:55

    Lies:

    Snel je diploma halen,wat je gewoon lukt! Want tot nu heb je alles gewoon altijd gehaald!

    Daarna kun je sparen en weer snel terug;)

    Ik spreek je morgen!

    Liefs

  • 24 Mei 2009 - 09:23

    Stephanie:

    save trip home, doe rustig aan het afstuderen ennee ik kom snel langs in suriname (hoop ik voor jou en mij ;))

  • 25 Mei 2009 - 11:57

    La10:

    Succes de komende wkn!!! :D We gaan schnell lunchen! ;)
    Xx.

  • 25 Mei 2009 - 12:34

    Tante Rashida:

    Ik leef zo met je mee. Hoop dat je een prettig vlucht hebt gehad. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Erienne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 555
Totaal aantal bezoekers 161492

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2010 - 13 November 2010

Viva España!

20 September 2009 - 12 September 2010

Werken in Suriname 2009/2010

31 Januari 2009 - 24 Mei 2009

Afstuderen in Pikin Slee, Suriname

06 Oktober 2008 - 11 Oktober 2008

Schoolexcursie Londen

10 Juli 2008 - 26 Augustus 2008

Summer of 2008 Suriname

22 Juli 2007 - 03 Januari 2008

Stage @ Suriname

07 Mei 2007 - 11 Mei 2007

Schoolexcursie Berlijn

25 Maart 2006 - 31 Maart 2006

Schoolexcursie Parijs

25 Juli 2004 - 07 Augustus 2004

Curacao 2004

04 Juli 2004 - 25 Juli 2004

Suriname 2004

13 Februari 2011 - 30 November -0001

Suriname 2011-?

Landen bezocht: