She's back, and I'm taking off! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu She's back, and I'm taking off! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu

She's back, and I'm taking off!

Door: Erienne Lourens

Blijf op de hoogte en volg Erienne

07 Mei 2009 | Suriname, Paramaribo

Op 5 mei was het dan zover!!! Tante Tirzah zou terugkomen. In de ochtend ben ik voor de laatste keer om 6uur opgestaan. Hoefde alleen Hadassah klaar te maken want Yizhar is bij tante Rashida gebleven en is dus niet naar school gegaan. Ga ik op facebook .. heeft tante een bericht geplaatst dat “she’s waiting for the plane to get fixed”. Plane to get fixed??? What about?? Ik dacht echt van “you got to be kidding me, je gaat me echt niet nu bellen dat je vandaag niet meer komt”. Gelukkig kwam een half uur later het bericht dat ze gingen boarden. Thank god! Daarna ben ik ook nog eventjes bij tante Rashida geweest. Maar daarna thuis nog even aan het werk en zorgen dat het huis echt kant en klaar was dat tante terug kwam.

Maar ze hadden door dat hele vliegtuiggedoe een uur vertraging, dus in plaats van half 5 kwam ze half 6. Tante Kim ging haar halen en had Chaim, Hadassah, Yizhar en Isabella meegenomen. Om 6uur kreeg ik al het telefoontje dat ze op weg waren naar de stad. Echt heel snel. Om 7uur stond tante Tirzah weer in haar eigen huis. Ben toch wel blij dat ze weer terug is. En terug kijkend op de afgelopen week ben ik van mening dat ik het toch niet zo slecht gedaan heb! Oom Amedeo, tante Rohini, tante Rashida en Jeff zijn ook nog even langs geweest. Een gezellige avond maar op tijd naar bed!

De volgende ochtend werd ik om 6uur wakker. Damn die interne klok! Maar gelukkig voor mij viel ik redelijk snel in slaap toen ik besefte dat ik vandaag niet op hoefde. Mijn geluk was van korte duur, want om 7uur ging die telefoon. Het was oom Roke. Of ik nog vanmiddag op bezoek zou komen. Maar natuurlijk! Dus dat was afgesproken. Toen ben ik opgestaan en richting de stad gegaan. Mama had namelijk haar armband gestuurd om te laten repareren. Dus ben daar even mee bezig geweest.

Eenmaal thuis nog wat dingetjes gedaan en toen belde oom Roke al of ik klaar was. Natuurlijk! Dus hij is me komen halen en zijn we naar zijn huis gegaan. Eerst nog even met hem gekletst en toen waren Radha en Rudra eindelijk wakker. Mijn gunst wat is Rudra groot geworden sinds ik hem vorige zomer zag! Die jongen lijkt echt veel op zijn moeder! Radha is nog hetzelfde gebleven, ze ziet er wel goed uit. Ok behalve die dikke kaak want die is veroorzaakt door de kaakchirurg. Rudra moest naar zwemles dus ik ben gezellig mee geweest. Dus wij met zijn 3tjes naar de Witte Lotus. Echt, die zwemles was hilarisch. Die kinderen luisterden amper naar de juf. Maar ze zwommen wel leuk. Ik heb de hele tijd met Radha zitten praten. Heel gezellig. Eenmaal weer bij oom Roke thuis nog even gezellig zitten kletsen terwijl we hingen in een hangmat. Om half 8 was het weer tijd om naar huis te gaan dus oom Roke heeft me gebracht. Op het moment dat ik thuis kwam reed tante Tirzah net de garage uit. Dus zij en oom Roke hebben nog even gesproken. Bleek dat tante Tirzah op weg was naar de McDonalds. Natuurlijk ga ik mee. En die mcflurry twix heeft prima gesmaakt! Eenmaal thuis ben ik nog even bezig geweest voor mijn scriptie voordat ik ging slapen.

Maar het belangrijkste nieuws heb ik nog niet vertelt. Ada had me vorige week gezegd dat ze zou proberen of ik vanuit de Steungroep Totomboti niet een tegemoetkoming in de reiskosten kon krijgen. Want ik betaal alles en krijg geen vergoeding. En gisteren heb ik gehoord dat het nog in een fondsenaanvraag past om voor mij een ticket te betalen van Paramaribo naar Botopasi en terug! Moet het wel zelf voorschieten, maar ik krijg het dan terug als ik het in Nederland bij de Steungroep declareer. Dus ik ben helemaal gelukkig nu. Heb vanmorgen direct gereserveerd bij Blue Wing. Ik vertrek woensdag om 1uur. Moet me om 12uur aanmelden bij de hangar. En vrijdagmiddag vlieg ik weer terug. Het scheelt me zoveel reistijd, en dan kan ik in Pikin Slee ook nog wat doen. Want ik kan maar 3dagen gaan, want ik moet nog aan mijn scriptie werken en begeleidingsgesprekken met Ada. En dan zou het funest zijn als ik weer 2dagen kwijt ben aan het reizen. Dus Erienne is going to fly next week!!

  • 07 Mei 2009 - 17:09

    Diteke:

    Inderdaad wel zo positief voor je eigen planning dat je kunt vliegen! Waar fondsen al niet goed voor zijn. ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Erienne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 161487

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2010 - 13 November 2010

Viva España!

20 September 2009 - 12 September 2010

Werken in Suriname 2009/2010

31 Januari 2009 - 24 Mei 2009

Afstuderen in Pikin Slee, Suriname

06 Oktober 2008 - 11 Oktober 2008

Schoolexcursie Londen

10 Juli 2008 - 26 Augustus 2008

Summer of 2008 Suriname

22 Juli 2007 - 03 Januari 2008

Stage @ Suriname

07 Mei 2007 - 11 Mei 2007

Schoolexcursie Berlijn

25 Maart 2006 - 31 Maart 2006

Schoolexcursie Parijs

25 Juli 2004 - 07 Augustus 2004

Curacao 2004

04 Juli 2004 - 25 Juli 2004

Suriname 2004

13 Februari 2011 - 30 November -0001

Suriname 2011-?

Landen bezocht: