Ben er weer! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu Ben er weer! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu

Ben er weer!

Door: Erienne Lourens

Blijf op de hoogte en volg Erienne

18 Juni 2010 | Suriname, Paramaribo

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb hier.

Het WK is in volle gang. Er zijn een aantal grote verrassingen geweest zoals Duitsland die verliest van Servie, Frankrijk dat verliest van Mexico en Spanje dat verliest van Zwitserland. Kijk, dat maakt het nog eens leuk! Hopelijk blijft het zo spannend. Al vond ik de rode kaart voor de keeper van Zuid Afrika totaal onterecht maar goed.

Hier aan het werk gebeurd er eigenlijk weinig spannends. Ben vooral bezig in het schilderijendepot. Lijkt maar geen eind aan te komen. Ik hoop er volgende week toch wel een eind aan te kunnen maken. Dan hoef ik alleen nog maar de grote schilderijen, maar dat moet ik samen doen met Jenny (kan ze niet alleen dragen…). Jenny zit komende week op Curacao voor voorstellingen van Theater OnStage. Verplicht vakantie, heerlijk. Want ze heeft volgens mij genoeg vrije tijd.

Gisteren heb ik het aan de stok gekregen met iemand van het leger. Het depot is tegenover het politieopleidingscentrum. Hier zijn de komende dagen de uitbetalingen van de ordedienst die gewerkt hebben op 25mei. Kijk ik naar buiten, zie ik iemand heel brutaal OP onze inrit staan. Op de stenen naar de deur toe. Dus ik naar de overkant om te gaan vragen van wie deze auto is en of deze persoon het weg kan halen. Moet niet veel gekker worden, het is prive terrein. Ze staan al continue voor de opritten. Dus uiteindelijk heb ik de desbetreffende persoon gevonden. Ik zeg gewoon dat hij die auto daar niet neer kan zetten want het is onze oprit. Begint hij te zeggen dat ik zeur. Dus ik zeg ‘dan moet u maar die auto goed neer zetten’. Komt hij zeggen dat het allemaal gelul van me is. En voro de mensen die me kennen, mijn bloed begint daarvan al te koken. Maar goed, ik wilde me inhouden. Toen ik terug liep naar het gebouw was hij net bezig om achteruit te rijden. Komt hij me toe roepen van ‘je denkt zeker dat je in Nederland bent!’. Waarop ik terug roep ‘nou toevallig woon ik hier!’ Blijkbaar maakte die opmerking hem boos want vervolgens riep hij me toe ‘je bent niet goed bij je kaolo hoofd!!’ waarna hij weg reed. En ik pik dat echt niet. Dus ik ben weer terug gegaan naar de wachter en gevraagd wie deze man is. Hij wist me alleen te vertellen dat het een militair was en hoe hij ongeveer heette. Ik ben niet goed in cijfertjes enzo, dus het nummerbord onthouden ging ook niet. Dus ik naar binnen om naar die man zijn naam te vragen (hij had immers net ontvangen). Die dames wisten precies wie ik bedoelde maar ze wilden me geen naam geven. Is privacy. Maar ze zei me wel van het is een militair dus dan moet je bij het kantoor van de Militaire Politie gaan en een klacht indienen. Ja dus hoe ga ik een klacht indienen als ik niet weet tegen WIE ik een klacht indien? Ook lekker logisch. Dus heb de gok gewaagd en ben naar het kantoor van de Militaire Politie gegaan in de stad om een klacht in te dienen. Daar vonden ze het ook raar dat ze me geen naam wilden geven, maar na 1 telefoontje wisten ze al wie het was. Dus ze zouden die man op het matje roepen. Ben benieuwd, ze zouden nog contact met me opnemen.

Kom nou. Is helemaal prachtig. Ik ben van mening dat als je politieagent bent of in dienst bent bij het leger je een voorbeeldfunctie hebt. Of je nou je uniform aan hebt of niet. Je moet je ten alle tijden gedragen naar je functie. Dus ook al zou iemand je uitschelden, jij moet je inhouden want je behoort beter te weten. Die man had zeker niet gedacht dat ik een klacht zou indienen. Zal hij direct zien dat hij niet moet spotten. Je behoort de burger te beschermen, en niet te bespotten. Zal hem leren.

  • 18 Juni 2010 - 21:00

    Diteke:

    You go, girl! :D

  • 18 Juni 2010 - 21:50

    Lies:

    aanpakken die mannen, jouw terrein, dus opgehoepeld:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Werken in Suriname 2009/2010

Recente Reisverslagen:

16 September 2010

Nederland

06 September 2010

Nickerie

30 Augustus 2010

Vanalles en nog wat

23 Augustus 2010

Een greep uit de collectie: door Erienne en Jenny

19 Augustus 2010

Politiek
Erienne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 161502

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2010 - 13 November 2010

Viva España!

20 September 2009 - 12 September 2010

Werken in Suriname 2009/2010

31 Januari 2009 - 24 Mei 2009

Afstuderen in Pikin Slee, Suriname

06 Oktober 2008 - 11 Oktober 2008

Schoolexcursie Londen

10 Juli 2008 - 26 Augustus 2008

Summer of 2008 Suriname

22 Juli 2007 - 03 Januari 2008

Stage @ Suriname

07 Mei 2007 - 11 Mei 2007

Schoolexcursie Berlijn

25 Maart 2006 - 31 Maart 2006

Schoolexcursie Parijs

25 Juli 2004 - 07 Augustus 2004

Curacao 2004

04 Juli 2004 - 25 Juli 2004

Suriname 2004

13 Februari 2011 - 30 November -0001

Suriname 2011-?

Landen bezocht: