En we werken nog steeds... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu En we werken nog steeds... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu

En we werken nog steeds...

Door: Erienne Lourens

Blijf op de hoogte en volg Erienne

19 Augustus 2010 | Suriname, Paramaribo

Zo, ook nog even een update wat betreft werk.

Mijn contract is inmiddels voorbij dus technisch gezien werk ik nu op freelancebasis. Ik heb de eerste week gewoon in het depot gewerkt. Ben nog steeds bezig met de bosnegercollectie. Ik controleer ook op ze een inventariskaart hebben, om dan tot de ontdekking te komen dat van sommige kaarten een heleboel informatie niet is ingevoerd. Dus dat voer ik dan nu ook direct maar in, samen met de nieuwe standplaats. Het is wel een heleboel werk, maar het was sowieso nodig in verband met een ander project wat het Surinaams Museum aangaat met Frans Guyana en Brazilie. Ze gaan een online database opzetten met hun bosneger- en indiaanse collecties dus dan moet er zoveel mogelijk informatie beschikbaar zijn.

Verder zijn we sinds vorige week donderdag bezig met het opruimen van de tentoonstelling StemWijzer. We hebben de zolder al gedaan en zijn sinds gister bezig in de zaal op de 1e verdieping. Wel een uitzoekwerk want wat is bruikleen en wat is van ons. We hebben van ons wel lijsten gemaakt, maar echt handig vind ik de beschrijvingen van de objecten nou ook niet echt. En er zijn ook geen lijstjes gemaakt met wat van bruikleengevers is geaccepteerd. Wel vervelend, moet maar eens met Laddy overleggen dat dit nou maar moet gebeuren. Of de bruikleengever zijn/haar spullen nou terug wil of niet. Het is gewoon een controlemiddel voor het opruimen.

Maar goed, ben daar dus nog de hele week mee bezig.

Ben ook bezig met Mina helpen in de bibliotheek. We hadden een systeem bedacht om de krantenknipsels in te voeren en we hebben hier al wel een mooie start mee gemaakt al zeg ik het zelf. Er zijn nog superveel krantenknipsels, maar goed, elk begin is er eentje. Dus ik help mee door thuis in mijn vrije tijd krantenknipsels op trefwoorden te zetten zodat Mina alleen nog maar de officiële Engelse trefwoorden hoeft te zetten en de systeemnummers. Wel een leuk ding om mee te helpen. Het is wel echt iets anders dan Collectiebeheer maar wel leuk!

Ook is er sinds afgelopen zaterdag een nieuwe tentoonstelling. Van Stichting Gebouwd Erfgoed Suriname. Een fototentoonstelling met foto’s van de historische panden in de stad. Erg mooie foto’s. Alleen jammer dat ze zulke piete peuterige tekstbordjes eronder hebben gezet. En wanneer ik degene die het gedaan heeft erop aanspreek (een museoloog die in Brazilie zijn opleiding heeft genoten) zegt hij me doodleuk ‘nee hoor, valt wel mee’. Een klein tekstbordje rechtsonder de lijst, lettertype 10 geloof ik. Het is veels te laag dat sowieso. Toen ik dat opmerkte zei die jongen dat het standaard rechtsonder de lijst doen. En sinds wanneer moet alles standaard gebeuren? Kun je niet outside the box denken? Hij wilde het niet naast de lijst doen want dan raken mensen in de war bij welke lijst het hoort. En daarna zegt hij dat de mensen wel weten in welke straat die gebouwen zijn. Dan weerspreek je jezelf toch? Sowieso, mensen lezen die tekstbordjes bijna niet, dat is gewoon een feit. Maar zo al helemaal niet! Ik weet niet of ze die mensen in Brazilie nou iets anders aanleren dan bij ons op de Reinwardt of dat deze man nou gewoon zo koppig is, maar ik vind het niks!

  • 19 Augustus 2010 - 16:03

    Diteke:

    Onderschat onze opleiding niet hoor! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Werken in Suriname 2009/2010

Recente Reisverslagen:

16 September 2010

Nederland

06 September 2010

Nickerie

30 Augustus 2010

Vanalles en nog wat

23 Augustus 2010

Een greep uit de collectie: door Erienne en Jenny

19 Augustus 2010

Politiek
Erienne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 161501

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2010 - 13 November 2010

Viva España!

20 September 2009 - 12 September 2010

Werken in Suriname 2009/2010

31 Januari 2009 - 24 Mei 2009

Afstuderen in Pikin Slee, Suriname

06 Oktober 2008 - 11 Oktober 2008

Schoolexcursie Londen

10 Juli 2008 - 26 Augustus 2008

Summer of 2008 Suriname

22 Juli 2007 - 03 Januari 2008

Stage @ Suriname

07 Mei 2007 - 11 Mei 2007

Schoolexcursie Berlijn

25 Maart 2006 - 31 Maart 2006

Schoolexcursie Parijs

25 Juli 2004 - 07 Augustus 2004

Curacao 2004

04 Juli 2004 - 25 Juli 2004

Suriname 2004

13 Februari 2011 - 30 November -0001

Suriname 2011-?

Landen bezocht: