De eerste dagen! - Reisverslag uit Denia, Spanje van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu De eerste dagen! - Reisverslag uit Denia, Spanje van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu

De eerste dagen!

Door: Erienne Lourens

Blijf op de hoogte en volg Erienne

29 Oktober 2010 | Spanje, Denia

Zo, ik ben in Spanje! Maandagochtend moest ik vroeg opstaan omdat we om 9uur zouden vertrekken. Om kwart over 8 stond ik bij mijn grootouders voor de deur. Een uur later ook de taxi. Was nog ff een gedoe om die koffers en die rolstoel in de auto te krijgen. Wel stom, want ik had het aangegeven. Maar goed, uiteindelijk paste het, en wij op naar Schiphol. Tegen half 11 waren we daar, koffers afgegeven om vervolgens weer het roteind naar Vertrekhal 3 naar 1 te lopen om door de douane te gaan. Alles goed en wel, wat gegeten om vervolgens om half 1 als eerste te mogen boarden, aangezien oma in een rolstoel zat. Uiteindelijk zijn we 20minuten te laat vertrokken vanaf Schiphol. Maar, eind goed al goed want we kwamen 10minuten te vroeg aan op Valencia Airport. We waren supersnel buiten want het moment dat we bij de bagageband kwamen, kwamen ook onze koffers voorbij. Weer een gedoe om een taxi te vinden waar onze spullen in konden, maar uiteindelijk wel gevonden. Tegen 5uur waren we in Casa Faya Lobi. Was echt alsof ik weer thuis was, alsof het geen 4jaar geleden is dat ik hier voor het laatst was. Direct de accu van de auto aangesloten, want we moesten natuurlijk toch eten. En daarna proberen de verwarming en heet water aan de praat te krijgen. Ik deed dit met behulp van mijn vader aan de telefoon, maar dit bleek achteraf tevergeefs want opa had dus het kraantje wat je open moet draaien kapot gedraaid en dus niks gezegd. Dus kon een heleboel proberen te doen, maar het zou toch nooit lukken. We zijn toen maar wat gaan eten, bij Wok Denia! Mijn gunst dat eten was heerlijk. En dat voor 10euro per persoon! Na thuiskomst even mijn moeder gebeld om haar te vertellen hoe het tot nu toe ging en daarna lekker naar bed!

De volgende dag, dinsdag, was ik alweer vroeg op. Ik zou met opa boodschappen gaan doen. Gelukkig was hij ook vroeg op! We moesten wel, want tegen 11uur zou de man van het verhuisbedrijf komen. We zijn dus eerst stokbrood gaan halen in het centrum en vervolgens even snel een rondje LIDL. Eenmaal thuis belde die vent dat hij iets later zou komen. Nou ja prima, is niet alsof we ergens heen moeten. Inmiddels was ook de loodgieter gearriveerd, dus na wat sleutelen hier en daar hebben we nu weer centrale verwarming en warm water! Toen die man in de middag uiteindelijk kwam, hebben we heb snel rondgeleid zodat hij een redelijk idee heeft wat er mee moet. Hierna zijn we in opa en oma’s kamer begonnen met opruimen. We zijn daar bijna klaar! De advocaat heeft ook nog gebeld dus daar gaan we nog naartoe dat ze aan mijn grootouders precies kan uitleggen wat er nu nog precies gaat gebeuren en om een papiertje te overhandigen wat ze nog nodig heeft. Gelukkig, want na dat telefoontje werd mijn opa al helemaal paranoia omdat ze dus belde omdat ze een papiertje nodig had. Oma was moe van het opruimen en dus zouden we uit eten gaan. Dit keer hadden we gekozen voor Chinees. In de avond nog even mijn mamsie gebeld en daarna lekker gaan slapen. Wat is het leven toch vreselijk hé?

Op woensdag heb ik lekker uitgeslapen. Tja, nu kan het nog, want na deze ‘vakantie’ begin ik met werken dus dan is het over met de pret. Ik ben met opa naar downtown Denia geweest om brood te kopen en daarna ben ik met oma weer begonnen met opruimen. Hun kamer is nu helemaal klaar en we zijn met de eerste slaapkamer half klaar. Het meeste gedoe is nog al die papieren uitzoeken, dat kost een hoop tijd. Maar ik heb gedoe hoop dat we klaar zullen zijn voor mijn tante komt aanstaande dinsdag. ’s Avonds zijn we lekker thuis gebleven. We hadden het vlees wat gister van de Chinees over was mee naar huis genomen, wat groente en aardappelen erbij en klaar! ’s Avonds ben ik ook nog even naar Fred en Margareth, de buren, geweest. Ik ging hun kacheltje terug brengen en toen opeens was ik blijven kletsen haha. Was gezellig!

Donderdag was het belangrijkste van de dag dat we naar de advocaat moesten. Eerst kreeg mijn oma een tirade van mijn opa omdat ze volgens hem te langzaam was. Hij vergat hierbij dat hij zelf al om 9uur klaar stond terwijl wij pas om 11uur verwacht werden. Dus wij naar het plein waar haar kantoor gevestigd is. De nodige informatie gekregen en gegeven en we konden weer gaan. De rest van de middag hebben oma en ik opgeruimd. De woonkamer is nu gedaan. Nu zijn er dus 2 kamers gedaan en 1 kamer half. In de laatste slaapkamer gaat toch al het meeste mee dus als het goed is moeten we daar snel klaar zijn. Opa heeft vandaag bami gemaakt! Een paar weken terug hadden we bami die eigenlijk door mijn moeder gemaakt was en door mijn opa geroerd. Nu is het helemaal door hem gedaan! En ook lekkere zelfgemaakte tomatensoep gegeten. Dat zijn nog eens herinneringen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erienne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 161491

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2010 - 13 November 2010

Viva España!

20 September 2009 - 12 September 2010

Werken in Suriname 2009/2010

31 Januari 2009 - 24 Mei 2009

Afstuderen in Pikin Slee, Suriname

06 Oktober 2008 - 11 Oktober 2008

Schoolexcursie Londen

10 Juli 2008 - 26 Augustus 2008

Summer of 2008 Suriname

22 Juli 2007 - 03 Januari 2008

Stage @ Suriname

07 Mei 2007 - 11 Mei 2007

Schoolexcursie Berlijn

25 Maart 2006 - 31 Maart 2006

Schoolexcursie Parijs

25 Juli 2004 - 07 Augustus 2004

Curacao 2004

04 Juli 2004 - 25 Juli 2004

Suriname 2004

13 Februari 2011 - 30 November -0001

Suriname 2011-?

Landen bezocht: