Tapas eten en naar de markt! - Reisverslag uit Denia, Spanje van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu Tapas eten en naar de markt! - Reisverslag uit Denia, Spanje van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu

Tapas eten en naar de markt!

Door: Erienne Lourens

Blijf op de hoogte en volg Erienne

14 November 2010 | Spanje, Denia

Zondag was een rustige dag. Moesten vroeg opstaan want Gadisa zou komen schoonmaken. Bleek dat opa haar was vergeten! Hij was vergeten dat het vandaag zondag was. Ach, is de ouderdom. Dus we zijn haar snel gaan halen. Na afloop heb ik afscheid genomen van haar. Want in al die jaren (althans, voor zover ik me kan herinneren) dat ik hier kom is zij ook al hier. Dus ze heeft me elk jaar groter zien worden. Wel een gek idee eigenlijk.

Een middagje zonnen in de patio zat er helaas niet in vandaag. Het was toch aardig bewolkt. Maar goed, nog steeds een graad of 23, dus dat is ook niet onaangenaam. Aan het eind van de middag zijn we naar tante Mavis in het dorpje Jesus Pobre (letterlijk: “arme Jezus”) gegaan. Het is een hele goeie vriendin van mijn grootouders, dus even goed afscheid nemen is wel op zijn plaats. Was wel even leuk om te kletsen. Had haar natuurlijk ook al 4 jaar niet gezien en normaliter gingen we ieder jaar wel een keertje op bezoek.

Na dit bezoekje zijn we in de Carrer Lareto wat gaan eten. Dit maal in het tapascafe ‘Els Tomassets’. Er stond een heleboel lekkers op de kaart. Dus we hebben vanalles lekkers genomen. Echt heerlijk! Dat was echt een leuke avond met heerlijk eten. Nooit geweten dat tapas zo lekker zijn!

Maandag moest ik vroeg opstaan. Ik moest namelijk een bezoekje brengen aan de maandagmarkt. Ik had namelijk de opdracht van mijn moeder om voor haar 2 paar pantoffels te kopen. En ik had zelfs een locatie gekregen waar die stand was. Maar ja, op dat terrein was nu een kermis, dus de markt was ergens anders. Dan klopt die locatie ook direct niet. Jammer. Dus ik heb de auto een eindje verderop geparkeerd en ben naar de markt ernaartoe gelopen. Eenmaal op de markt ben ik eerst de ene kant opgelopen. Wist ik veel waar het was, dus ik dacht ‘loop eerst over de hele markt en dan zie ik waar ik naartoe moet’. Dus ik eerst helemaal over een deel van de markt gelopen. Ik had al wel een kilo gedroogde cranberries gekocht voor mijn oom. Toen ben ik langs de Mercadona (een supermarkt) naar de Correos gelopen. Dit is het postkantoor. Heb direct de postbus geleegd. Toen bedacht ik me dat ik nog moest pinnen, dus toen heb ik naar bij het kantoor van de BBVA gelopen om te pinnen. Van daar uit ben ik gelopen naar het treinstation en zo weer naar de andere kant van de markt. Uiteindelijk dus die pantoffels gekocht en ook nog een paar dingetjes voor mezelf. Er waren superveel armbandjes voor maar 1 euro! Geen geld man. Vervolgens ben ik even door gereden naar Pare Pere. Dit is een klein kerkje vlak bij het huis. Ik had er vaak mensen over horen praten, maar nooit gezien. Dus ik dacht ‘goh laat me direct even kijken’. Was wel een leuk kerkje met ook een plaats waar mensen kaarsjes konden branden. Ben ook nog even gereden naar een kerkje van San Juan, iets verder de Montgó op. Ik vond dit niet zo heel bijzonder, maar goed, dan heb ik dat maar gezien.

Na de lunch ben ik nog even naar Eroski gereden. Dit is een hypermercado aan de rand van Denia. Een hypermercado is een supermarkt met ook non-food zoals kleding, koelkasten, dvd’s et cetera. Dus ik heb nog even gezworven op de non-food afdeling bij de kleding, maar niet echt iets gezien. Wel jammer. Heb ook nog een foto gemaakt voor mijn moeder van de Clinica San Carlos, een privé kliniek vlakbij. Daar heeft mijn moeder vorig jaar gelegen dus als herinnering. Zal ze me wel niet in dank afnemen…


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erienne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1306
Totaal aantal bezoekers 161493

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2010 - 13 November 2010

Viva España!

20 September 2009 - 12 September 2010

Werken in Suriname 2009/2010

31 Januari 2009 - 24 Mei 2009

Afstuderen in Pikin Slee, Suriname

06 Oktober 2008 - 11 Oktober 2008

Schoolexcursie Londen

10 Juli 2008 - 26 Augustus 2008

Summer of 2008 Suriname

22 Juli 2007 - 03 Januari 2008

Stage @ Suriname

07 Mei 2007 - 11 Mei 2007

Schoolexcursie Berlijn

25 Maart 2006 - 31 Maart 2006

Schoolexcursie Parijs

25 Juli 2004 - 07 Augustus 2004

Curacao 2004

04 Juli 2004 - 25 Juli 2004

Suriname 2004

13 Februari 2011 - 30 November -0001

Suriname 2011-?

Landen bezocht: