The story so far - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu The story so far - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu

The story so far

Door: Erienne Lourens

Blijf op de hoogte en volg Erienne

08 April 2009 | Suriname, Paramaribo

Hi lieve luitjes!

Jullie hebben al veels te lang niks van mij gehoord. Eens even denken, wat heb ik in de tussentijd gedaan.

De dag nadat ik teruggekomen ben uit Pikin Slee ben ik naar de kerk geweest en daarna naar Stefan’s ouders. Op 30 maart was mijn neefje Xavier jarig. Nou ja, neefje .. hij is 19 geworden. Op dinsdag was het 1jaar geleden dat oom Bobby overleden was. Dus met een aantal mensen zijn we naar Saramacca geweest. Was een hele mooie ochtend waarbij natuurlijk herinneringen zijn opgehaald.

Woensdag had ik weer een afspraak met Ada bij Zus&Zo. Hebben een aantal zaken besproken. Had haar mijn lastest version van voordat ik naar Pikin Slee ging gemaild. Ze is van mening dat ik goed op weg ben! Dus daar ben ik als vanzelfsprekend erg blij mee. Ga gewoon lekker door met tikken. Van daaruit ben ik naar Stefan gegaan, hij woont toch nog geen 5min daarvandaan. Dus ik ben lekker bezig geweest met tikken tot dat hij thuis kwam van school.

Eerlijk gezegd kan ik me niet meer herinneren wat ik op donderdag heb gedaan. Maar vrijdag ben ik bij Stefan geweest. Het was die dag namelijk 1jaar geleden dat het Blue Wing vliegtuig neerstortte bij Benzdorp, waarbij de man van zijn zus Cheryll (Robert Lackin) omkwam. Dus voor het geval hij me nodig had, dan was ik daar.

Zaterdag heb ik gewoon relaxed gedaan. Op zondag weer naar de kerk en de rest van de dag bij Stefan doorgebracht met mijn collegeblok. Tegen 10uur ’s avonds zijn we Sergio, de vriend van Cheryll gaan halen, op weg naar Zanderij. We hadden eten gekocht, dus heb Stefan tijdens het rijden gevoerd. Tja, anders zou het koud worden. Gelukkig voor ons (want we waren laat) was het vliegtuig te laat. Maar Cheryll was snel buiten wat natuurlijk altijd lekker is.

Maandag was wel gewoon relaxed voor mij. Ik zou dinsdag en woensdag naar Galibi gaan, zeeschildpadden zien. Maar het heeft weer flink geregend waardoor het water zo hoog was dat het daarzo onder water stond. Dus heb het afgezegd, vond het zonde van mijn geld. Dan ga ik en zie ik helemaal niks.

Dinsdag was er ook feest in de kerk. Eerst was er een dankdienst, ben ik niet heen geweest. Maar een zuster van de kerk werd 50 dus het was bigi jari daarin de kerk. Met lekker eten en veel muziek. Gelukkig voor mij hebben Lucas en Ryan me thuis gezet, zo lief van ze.

De paasvakantie is hier inmiddels begonnen. De kinders hier gaan op 27april weer naar school. Gewoon 3 weken paasvakantie. Gewoonweg belachelijk. Tenzij ze het in Nederland ook invoeren! Chaim heeft vandaag zijn oorgaatjes laten schieten, dus die is volgens mij helemaal gelukkig. Let the holiday begin!

Anyway, nog niet echt een idee wat ik de rest van de week ga doen behalve aan de scriptie schrijven. Dat horen jullie nog wel!

Tang boeng!

• 08 April 2009 - 21:00

Diteke:

Drie weken vakantie? Wow! Ik heb maar één extra dag vrij; ik moet waarschijnlijk ook gewoon werken op Goede Vrijdag... :S

Jammer dat je geen zeeschildpadden hebt gezien! Ga je het later nog eens proberen om te gaan?

• 08 April 2009 - 21:54

Mama:

Je uitnodiging gehad, maar helaas we kunnen niet. Druk, druk, druk.
    Wat moet er nog meer gebeuren aan dat scriptie?? Goed op weg?? Zegt niet echt veel. Je bent wel erg vroom geworden. Ben benieuwd wat je gaat doen als je terug bent. Blue wing?? Ik sponsor niet meer. Slechte maatschappij. Zet jij je bil maar in de bus.