Oostenrijks eten en bloed prikken - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu Oostenrijks eten en bloed prikken - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu

Oostenrijks eten en bloed prikken

Door: Erienne Lourens

Blijf op de hoogte en volg Erienne

29 Juni 2010 | Suriname, Paramaribo

Zo, even een kort berichtje van moi.

Gisteren heeft Anke voor ons gekookt! Eén of ander Oostenrijks gerecht. Was echt ontzettend lekker. Anders, maar wel lekker. Je moest aardappelen koken en in plakjes snijden. Dat moest je dan met rode ui en peterselie in soepbouillon doen. En kipfilet moest gesneden worden en vervolgens gepaneerd worden en dat bakken. En op het eind nog als toetje vanilleijs met bosvruchten. Echt, we hebben gesmuld! Ze gaat me het recept geven dus wie weet probeer ik dat ook nog eens.

Het weekend was rustig. Ben zaterdag in de Congreshal gaan kijken naar Robin’s tae kwon do wedstrijden. Hij heeft helaas niet gewonnen maar wel een 3e plaats. Er waren vechters van Suriname, Trinidad & Tobago, Curacao, Aruba en de Dominicaanse Republiek. Dus echt slecht is die 3e plaats nou ook weer niet. Zondag ben ik lekker thuis gebleven. Moest sowieso kleren wassen (hoe huiselijk…) en we waren gewoon de hele dag een beetje bezig.

We hebben een weekje nog een huisgenoot erbij. Gerrit, hij was er al toen ik op Curacao was. Hij is een weekje terug uit het binnenland dus hij verblijft gezellig bij ons. Hij is Duits dus de wedstrijd gister van Duitsland tegen Engeland had voor hem een prachtig eindresultaat. Vandaag speelt Nederland maar ja, helaas moest ik weer werken. Hopelijk komt de herhaling vanavond op tv. Dan kan ik toch nog zien hoe die 2-1 tot stand is gekomen.

Ik ben vandaag ook bij MyLab geweest. Op 14juni is het namelijk Wereld Bloeddonorendag. En in het kader daarvan kon je bij MyLab van 14 tot 30juni voor 10srd (2,50) je bloedgroep laten bepalen. En het kwam er steeds maar niet van. En nu heb ik het toch gedaan. En dan hou ik ook nog eens totaal niet van naalden. Maar het viel best mee. Je voelt het als ze die naald erin steken en weer eruit halen. Ik moet morgen weer gaan voor de uitslag. Ze vroegen me al direct of ik niet ook bloeddonor wilde worden. En ach, waarom ook niet? Je lichaam maakt dat bloed toch steeds weer aan dus een beetje kan ik wel missen. Je bloedgroep weten komt altijd wel ergens van pas. En bovendien, als je iets wilt ontvangen ooit dan moet je ook bereid zijn om te geven. Ik ben ook al orgaandonor dus dan kan dit er ook nog wel bij. Je voelt behalve die naald er verder helemaal niks van. Dus dat kan ik wel!

• 29 Juni 2010 - 13:22

Mama:

Grote meid.
    En als je bloed hebt gegeven, krijg je altijd iets lekkers. Een borrel of zoiets. Ben zelf ook jaren lang donor geweest.
    Waar het op neer komt is dat je instelling goed is en ik trots op je ben.

• 29 Juni 2010 - 15:33

Diteke:

Goedzo meid, ik ben trots op je! :-)