Powerfailure - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu Powerfailure - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu

Powerfailure

Door: Erienne Lourens

Blijf op de hoogte en volg Erienne

29 Juli 2010 | Suriname, Paramaribo

Zo, nog een keer een kort berichtje van mij.

De week is nog niet eens voorbij, maar er is al wel genoeg gebeurd. De afgelopen dagen stonden in het teken van stroom. Er is namelijk zaterdagavond een landelijke stroomstoring geweest. Jawel, het hele land (behalve de plaatsen met een aggregaat) zaten zonder stroom! De Energie Bedrijven Suriname (EBS) wijst de vinger naar Suralco, die met de Afo Baka dam energie opwerkt, terwijl de Suralco met de vinger naar EBS wijst. En ondertussen zijn wij de dupe ervan. Vanmorgen merkte ik dat afgelopen nacht weer de stroom was uitgevallen. Ik heb hier niks van gemerkt. Ik was helemaal knock out haha.

Op het werk gaat alles eigenlijk wel goed. Jenny en ik hebben nu de bosnegercollectie opnieuw bekeken. Blijkt dat de standplaatsen verkeerd zijn ingevoerd in de computer. Sowieso waren de stellingen genummerd met a en b, en daar zijn wij geen voorstander van in ons nieuwe systeem. Dus dan moet alles opnieuw he. Dus we hebben alles bekeken en nu begint voor mij het invoerwerk van zo’n 600 objecten. We maken er direct een inventarisatie van, dan is het direct goed.

Jenny is hierna 2weken met vakantie en en hebben we nog zo’n 3weken waarin we nog flink wat werk in het bovendepot kunnen verzetten. Meer stellingen bouwen en plaatsen. Dat is iets wat je echt met 2 mensen moet doen. En dan kan zij daarna gewoon verder. Dus ik moet nu een beetje uitrekenen hoeveel metaal en hout we nodig hebben. Dus dat gaat nog leuk worden.

Mijn contract verloopt komend weekend. Maar ik kan dan nog door gaan bij het museum en dan betalen zij me. Moet het nog even goed afspreken hoe ik de uren moet bijhouden. 10 augustus komt ook de conservator van het Nationaal Historisch Museum om met Laddy en Hanna 10dagen te werken aan de fotocollectie. Er moet een boek van komen. En dan kunnen we extra uren maken omdat alles ingevoerd etc moet worden. Dus dat staat sowieso leuk op mijn cv en het is altijd wat extra’s, en beter dan thuis zitten. Dus ben benieuwd.

Verder ga ik komende zondag waarschijnlijk weer naar oom Henk op Saramacca. Hij is op 3augustus jarig maar dan is Mina met verlof dus dan moet ik voor haar waarnemen. Dus dan kan ik niet weg.

En ik heb geboekt om op 7 augustus naar Berg en Dal Eco-resort te gaan. Ik ga daar meedoen in het adventure center. Het bevat 2uur hiken (al hou ik nou niet zo van lopen, maar na de St. Christoffelberg op Curacao moet ik dit wel kunnen), 2uur kayakken op de Surinamerivier en 2uur met de kabelbaan (door het bos en over de rivier). Ik heb wel een beetje hoogtevrees, maar ik vind dit een te mooie ervaring om dat daardoor te laten tegenhouden. Gewoon naar voren en een klein beetje naar beneden kijken, dan komt het helemaal goed. Een mooi verjaardagskado voor mezelf al zeg ik het zelf!

Tot snel!