De Vakantiebeurs 2010! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu De Vakantiebeurs 2010! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu

De Vakantiebeurs 2010!

Door: Erienne Lourens

Blijf op de hoogte en volg Erienne

08 Augustus 2010 | Suriname, Paramaribo

Zo, even een verslagje van het evenement waar ik vrijdag ben geweest. Het was groots aangekondigd! De vakantiebeurs 2010 te Flamboyant Park (of in de volksmond ook wel 'Flambo' genoemd). Radiospotjes, billboards en krantadvertenties. Ik wist er al langer van, en ja, vakantiebeurs … dan moet Erienne erbij zijn toch?

Dus toog ik vrijdagavond naar Flamboyant Park. Betaalde de 5srd entree en ging naar binnen. Was het alleen onder het overdekte deel. Daar dacht ik al van 'ok... is wel wat klein'. Maar goed, klein maar fijn toch? Begin maar gewoon bij een standje. Het waren eigenlijk vooral reisbureau's die hun standje hadden. Waldo's Travel had een leuke bezigheid in hun stand. Ze hadden een soort vijver gebouwd met eilanden erin. En op 1 van die eilanden was een vlaggetje met een vraagteken. De quiz was dan ook om te raden welk eiland het was. De strookjes met het goede antwoord worden in een bak gezet en daar trekken ze een winnaar uit. De winnaar krijgt een ticket naar Curacao van 2-5september. En je mocht de pen waarmee je schreef ook nog houden. Als extraatje ook nog een t-shirt gekregen. Op het moment van schrijven kan ik zeggen dat ik helaas niet heb gewonnen.

Surinam Airways had ook een leuke bezigheid in hun stand. Op vertoon van je toegangskaartje kreeg je een kans om te grabbelen in de grabbelton. Helaas heb ik niks gewonnen, heb als troostprijs wel een potlood met SLM erop gekregen. Ook kon je een formulier invullen over nieuwe routes naar Brazilie. Deed je dit, dan mocht je de pen houden. Nou prima toch, dan vul ik wel even wat in. Tussendoor kreeg ik van 1 of ander hotel in de stad ook nog een pen in me hand gedrukt. Dankjewel! Nog een rondje gelopen langs de etensstandjes. Heb daar fish&chips gekocht. Maar het was gewoon friet met een stukje vis wat gedraaid was in meel en vervolgens gebakken. Echt niet zoals de echte fish&chips uit Engeland. Echt jammer. Vooral ook omdat er veels te veel knoflooksaus op zat en het daardoor niet erg lekker meer was. Orange Travel met Berg&Dal was ook vertegenwoordigd. Ze probeerden me over te halen om ernaartoe te gaan en waren blij verrast toen ik zei dat ik al geboekt had. Ook nog aangesproken door de Lions Club om lid te worden. Ik weet niet, het klinkt wel leuk, vooral hoe ze zo bezig zijn met sociale projecten. Zal erover nadenken.

Al met al toch wel naar me zin gehad daar op de vakantiebeurs. Ik had wel wat meer verwacht als ik eerlijk ben. Vooral op het gebied van echte activiteiten in Suriname zelf. Ze zeggen toerisme te willen promoten maar je laat niet zien wat er allemaal is. Terwijl dat wel de bedoeling was. Dus dat is wel een tip voor de volgende keer. Maar goed, vond niet dat ik tijd heb verspilt door naar daar te gaan. En ik ben een t-shirt, een potlood en 4 pennen rijker! En zoals Diteke weet, daar doen we het voor!

Ook heb ik vorige week nog een kaartje uit Brugge uit de bus gevist. Ik durf niet met zekerheid te zeggen wanneer het erin gezet is, maar laten we het erop houden dat het er 2weken over gedaan heeft vanuit Belgie. Dankjewel Diteke!

• 09 Augustus 2010 - 06:08

Diteke:

Ik heb de kaart op de woensdag verstuurd... Kun jij uitrekenen hoelang 'ie onderweg is geweest. ;)
    Maar graag gedaan! :-D