Zondag 8 augustus 2010 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu Zondag 8 augustus 2010 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu

Zondag 8 augustus 2010

Door: Erienne Lourens

Blijf op de hoogte en volg Erienne

09 Augustus 2010 | Suriname, Paramaribo

Na de vermoeiende dag van vrijdag en zaterdag heb ik op zondag HEERLIJK uitgeslapen! Zaterdag rond half 11 in me bed gedoken en ben er op zondag pas om 10uur uit gekomen. Dat is pas het echte leven.

In de middaguren had ik een afspraak met Wendy. Zij is verre familie van me. Haar oma is een halfzus van mijn overgrootvader. Mijn moeder had al contact met haar, en ik ook. Beiden via mail. Toen had ik haar op Facebook gevonden. En nu ik hier zit en ik zag dat zij naar Suriname op vakantie zou komen dacht ik van ‘dit is de kans!’. Dus ik had haar mijn nummer en adres gemaild. Vorige week belde ze me en hebben we een afspraak gemaakt. Het was heel leuk om met ze te kletsen. Ze heeft ook twee leuke kinderen, Caitlin en Kayley. Het was gezellig. Zal ze zeker nog wel zien want ze zei dat haar zus nog zou komen en haar vader was ook niet thuis. Dus dat komt nog wel.

Daarna nog een beetje gerelaxed en kleren gewassen. In de avond had ik namelijk ook weer wat anders. Hadassah wordt komende dinsdag alweer 10jaar en omdat dat op een doordeweekse dag is, wordt het vandaag gevierd.

Het feestje begon om 7uur, maar gezien de Surinaamse tijd was ik er dus tegen half 8. Het was moeilijk te missen waar het feestje was, want DJ Kuyken was tot in de verre omtrek te horen. Eenmaal binnen heb ik gezegd dat als tante Tirzah hulp nodig had ze het moest zeggen. Kreeg direct een bord met hapjes in me handen geschoven om uit te delen. Ach, ik ben inmiddels wel gewend om op feestjes te helpen. Vind het niet eens zo erg. Het was een drukke maar wel zeer gezellige avond. Hadassah is flink verwend, net als elk jaar, maar goed, op deze leeftijd kan het nog haha.

Marianne is vandaag ook vertrokken. Ik was afgelopen donderdag nog met haar en haar familie uit eten geweest bij de Garden of Eden. Boi ik hou van Thais eten! Vooral die Thaise bami. En dat awarra-ijs was ook overheerlijk! Awarra is een vrucht waar ik eigenlijk niet eens van hou, maar dat ijs was wel lekker. Ik zou haar eigenlijk gister nog gaan groeten maar ze ging vroeg slapen want ze voelde zich niet lekker. Ach, ze komt vaak genoeg even voor een weekje naar Suriname dus ik zal haar vast nog wel regelmatig zien!