Oma is jarig! - Reisverslag uit Denia, Spanje van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu Oma is jarig! - Reisverslag uit Denia, Spanje van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu

Oma is jarig!

Door: Erienne Lourens

Blijf op de hoogte en volg Erienne

06 November 2010 | Spanje, Denia

Hola!

Vrijdag was dus mijn oma jarig. In de ochtend heeft ze dus lekker uitgeslapen tot een uur of 11. Na een langzame opstart hebben we in de middag toch nog de eerste slaapkamer afgemaakt. In de avond zijn we gaan uit eten. We hadden gekozen voor een Japans restaurant. Opa en oma waren er al eerder geweest in de zomervakantie, dus ik dacht dat het wel goed moest komen. We mochten aan de ‘tafel’ zitten waar die koks al die kunstjes doen. Ik was benieuwd. We kregen een soepje als voorgerecht. Dit hadden we niet eens besteld dus ik vond dat wel een pluspuntje. Die kunstjes van die kok waren best leuk! Alleen jammer dat de prijs-hoeveelheid verhouding niet echt goed was. Althans, dat vond ik. Goed, ik ben toch niet de persoon voor die kleine restaurant porties, al is dat wel super beschaafd natuurlijk. Maar goed, al met al, het was wel lekker. Al denk ik niet dat we hier nog een keer naartoe gaan.

Zaterdag was het gewoon weer een dag als elke andere. Net als elke dag in de ochtend bij Sara langs. Sara is de mevrouw met het broodwinkeltje waar mijn opa elke ochtend zijn verse stokbrood haalt. Daarna ben ik met oma weer bezig gegaan met opruimen. Dit maal de tweede slaapkamer. Dit waren vooral flesjes en dergelijke alsmede beddengoed en kleding. Het einde is alweer in zicht!

Zondag moest ik vroeg opstaan. Gadisa zou komen! Gadisa is de schoonmaakster die al het huis schoonmaakt voor zolang als ik me kan herinneren. We zijn eerst brood gaan kopen en vervolgens Gadisa opgehaald bij de Cruz Roja (Rode Kruis) aan de haven. Toen Gadisa alweer weg was hebben oma en ik de keuken uitgezocht. Nu is het hele huis gedaan. Alleen nog de twee kasten in de kleine patio buiten. Maar we hadden daar nu even geen zin meer in. Tegen het middaguur was Juan ook nog langs gekomen. Juan is de beheerder van het huis even verderop. De andere koper van het huis van mijn grootouders zou namelijk vandaag arriveren. Dus we kregen alvast de sleutel omdat niemand wist hoe laat ze zouden komen. Dit was uiteindelijk tegen 7 uur dat ze aankwamen. Zijn hele aardige mensen, Michel en Irene. De zus van Irene met haar man waren ook mee gekomen. Ook leuke mensen. Ze waren even later ook nog bij ons thuis gekomen om oma te groeten. In de avond heb ik lekker gelezen en daarna gaan slapen.

Maandag was het een algemene vrije dag in Spanje. Het is namelijk Allerheiligen. Dit is een katholiek feest waarbij alle heiligen in één keer vereerd worden. En juist nu is onze telefoon kapot. Dit was op zondag al gebeurd maar we hoopten dat het weer goed zou komen. Dus niet. We waren wel langs de Telefonica winkel gegaan om te kijken of ze toch misschien open waren. Nou helaas niet dus. Dus opa is bij de buren gaan bellen naar de klantenservice. Die was gelukkig nog wel open. Maar goed, nog steeds hebben we geen telefoon. Wel lekker rustig maar aan de andere kant….

Hasta la proxima vez!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erienne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 161483

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2010 - 13 November 2010

Viva España!

20 September 2009 - 12 September 2010

Werken in Suriname 2009/2010

31 Januari 2009 - 24 Mei 2009

Afstuderen in Pikin Slee, Suriname

06 Oktober 2008 - 11 Oktober 2008

Schoolexcursie Londen

10 Juli 2008 - 26 Augustus 2008

Summer of 2008 Suriname

22 Juli 2007 - 03 Januari 2008

Stage @ Suriname

07 Mei 2007 - 11 Mei 2007

Schoolexcursie Berlijn

25 Maart 2006 - 31 Maart 2006

Schoolexcursie Parijs

25 Juli 2004 - 07 Augustus 2004

Curacao 2004

04 Juli 2004 - 25 Juli 2004

Suriname 2004

13 Februari 2011 - 30 November -0001

Suriname 2011-?

Landen bezocht: