No more Faya Lobi... - Reisverslag uit Denia, Spanje van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu No more Faya Lobi... - Reisverslag uit Denia, Spanje van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu

No more Faya Lobi...

Door: Erienne Lourens

Blijf op de hoogte en volg Erienne

06 November 2010 | Spanje, Denia

Dinsdag was dan de officiële overdracht van Casa Faya Lobi. ’s Morgens zijn opa en ik naar Sara geweest om brood te kopen. Ik heb toen direct even snel een deel van mijn moeders lijstje afgewerkt. De talkpoeder, dweil en slijpstenen zijn binnen. Tegen 11uur kwamen Michel met vrouw en aanhang. We hebben even koffie gedronken (nou ja, zij dan want ik drink geen koffie) en toen op weg naar het notaris kantoor in de Maques de Campo. We hadden de auto in de parkeergarage gezet en toen daar naartoe gelopen, oma duwend in de rolstoel. Eenmaal bij de notaris hebben we 2 uren moeten wachten tot die man eindelijk tijd had. Nou ja, die advocaat die met ons was moest ook nog allerlei dingen checken. Niet echt professioneel maar goed. Toen was ik getuige van een toch voor mij klein beetje emotioneel moment. De officiële overdracht. Zoals ik al tegen opa zei ‘je bent nu huisloos’. Weg Faya Lobi. Weg de zorgeloze zomer vakanties. Een halt aan de jarenlange herinneringen die ik aan dit huis heb. Maar het is goed zo. Ik ga nu zelf ook mijn huis verlaten voor een ander huis, dus ik ben blij dat ik deze periode toch nog zelf zo persoonlijk heb kunnen afsluiten.

Verder hebben we die dag niet zoveel gedaan. Alleen bij de Lidl nog enkele boodschappen. In de avond kwam tante Ivonne aan. Toch nog snel gereden vanaf Valencia. Uiteindelijk zaten we nog tot 1uur te kletsen, en toen was het hoog tijd voor bed.

Woensdagochtend was ik voor mijn gevoel nogal vroeg op. Na nog even liggen draaien ben ik toch maar opgestaan. Precies op tijd bleek later, want tante Ivonne en opa zouden naar de overdekte markt bij de Marques de Campo gaan. Wat een leuke markt! Waarom ben ik daar nooit eerder geweest? Of is dit een typisch gevalletje van ‘saving the best for last’? Na de inkopen te hebben gedaan weer naar huis. Precies op tijd want Michel en Gemma (zijn schoonzus) waren net even komen buurten om tante Ivonne te groeten. Met de lunch hebben we heerlijk in de patio gezeten! Gisterochtend was het in de stad 23graden, vandaag in de schaduw van de patio was het 22 graden. In het volle zonnetje hebben we met zijn viertjes zitten genieten. Heerlijk! En dat in november!

In de avond zijn we uit eten gegaan met Michel, Irene, Gemma en Gijs. Michel had ons uitgenodigd om de overdracht te vieren. Ze kwamen eerst hier een glaasje bubbels (lees: champagne) drinken. Tegen 8uur zijn we naar het centrum gegaan. Het was nog best een eindje lopen. Nou ja, eindje, het is allemaal toch een beetje relatief. Oma zat lekker in de rolstoel en werd geduwd. Uiteindelijk kwamen we terecht bij een tapas restaurant. Ik dacht eerst dat tapas van die olijven enzo waren. Maar dit waren allemaal kleine hapjes, echt fantastisch. De laatste gang was een vissoep met kreeft en garnalen. Goed, nu pel ik die dingen niet, dus ik heb gewoon de soep gegeten. En als toetje was pompoenijs met brownie. Nou ik had die pompoen niet geraden, maar het was wel harstikke lekker! Tegen half 12 waren we thuis. Dus al met al een lekker avondje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erienne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 161495

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2010 - 13 November 2010

Viva España!

20 September 2009 - 12 September 2010

Werken in Suriname 2009/2010

31 Januari 2009 - 24 Mei 2009

Afstuderen in Pikin Slee, Suriname

06 Oktober 2008 - 11 Oktober 2008

Schoolexcursie Londen

10 Juli 2008 - 26 Augustus 2008

Summer of 2008 Suriname

22 Juli 2007 - 03 Januari 2008

Stage @ Suriname

07 Mei 2007 - 11 Mei 2007

Schoolexcursie Berlijn

25 Maart 2006 - 31 Maart 2006

Schoolexcursie Parijs

25 Juli 2004 - 07 Augustus 2004

Curacao 2004

04 Juli 2004 - 25 Juli 2004

Suriname 2004

13 Februari 2011 - 30 November -0001

Suriname 2011-?

Landen bezocht: