Alleen maar goede dingen deze week! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu Alleen maar goede dingen deze week! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu

Alleen maar goede dingen deze week!

Door: Erienne Lourens

Blijf op de hoogte en volg Erienne

30 September 2007 | Suriname, Paramaribo

Maandag was Purcy’s verjaardag. Hij is alweer 53 lentes jong geworden. Al wil hij dat volgens mij niet horen, want tja, je bent zo oud als je je voelt toch? En laat me je zeggen, hij voelt zich een STUK jonger. Hij heeft getrakteerd op koekjes. Ach, it’s the thought that counts. Was een heel gezellige dag. Bovendien, het hoogtepunt van deze dag: HET SCHOONMAKEN IS KLAAR!! Ja mensen, jullie lezen het goed. Heb de hangmatten ook ingepakt in zuurvrij papier, zodat het minder stof kan vangen. Dus nu is het de ongenummerde objecten uitzoeken: een hels karwei. Een leuk begin van de week dus! Heb Ada en Joost ook uitgezwaaid. Ze zijn een weekje naar Tonka-eiland. Vrijdag zijn ze weer terug, ben benieuwd naar de verhalen.

Dinsdag heb ik een zelfstudiedag genomen. Ben een paar depots in geweest om nog te kijken wat voor ideetjes ik zou krijgen. Dus heb de rest van de dag die ideetjes uitgewerkt en alvast een beetje gekeken wat ik als presentatie in november wil doen. Wel een beetje scheef, aangezien het bedoeld is als presentatie halverwege je stage. Maar ik bedacht me, dat op 22 november, ik nog maar 3weken stage moet lopen. Goed, de wereld is af en toe scheef, maar daar leven we wel mee. Ben vandaag eindelijk vroeg gaan slapen! Half 11 sliep ik! Na een week van elke dag om 12uur gaan slapen, was ik blij! Voor de rest was het niet zo’n heel boeiende dag.

Woensdag ook een zelfstudiedag. Ben, volgens mij, al aardig ver met mijn theoretisch gedeelte. Eerst ’s morgens naar het cybercafe geweest. Even mijn mail gelezen en gechat met een paar mensen. Ben na het werk lekker gaan zwemmen op Oase. Verder is er eigenlijk niks boeiends gebeurd vandaag.

Donderdag alweer mijn derde zelfstudie achter elkaar. Heb wel geprobeerd uit te zoeken wat in de depots Hindostaans is. Wel lastig, dus heb Mina maar meegenomen. Zij is een Hindostaanse. Heb volgens mij niet alles gevonden, maar heb wel een aantal dingen gevonden. Dus ja, weer een niet zo heel boeiende dag. Wel een kort gesprekje met Laddy gehad. En het nieuws van deze donderdag: er is mij minstens 1 kast toegezegd! Het is een wonder! Ben wel blij, hopelijk komt het snel. Heb ook mijn publieksonderzoek gekopieerd, dus dat is startklaar! En wie zegt dat ik me aangepast heb aan de Surinaamse snelheid? Is misschien ergens wel waar. Maar als iedereen zo gaat, dan heeft het geen zin om sneller te gaan dan de rest. Volgens Purcy ben ik trouwens zijn secretaresse, I guess so? Nou ja, vind ik ook niet erg hoor! Purcy is tof! Daarna lekker naar Oase gegaan. Was precies op tijd thuis, want daarna begon het me toch te regenen! De plantjes hebben ook water nodig.

Heb vrijdagochtend lekker zelfstudie gedaan. Tegen het middaguur kwamen Laddy en Hanna en heb ik een kort gesprekje gehad met Laddy. Hij heeft me gevraagd of ik van de inventarisboeken die nu op Zorg en Hoop zijn alle Indiaanse spullen kan noteren en dan afstrepen welke objecten aanwezig zijn. Dus in het textieldepot en in het kleine zolderdepot. Zo kan hij zien wat nog mist zeg maar. Ik mag ook mijn publieksonderzoek doen wanneer ik dat wil. Zolang ik het van tevoren maar meld wanneer ik kom. ’s Middags met Raimen naar de stad. Eerst even langs tante Rashida op de Ambassade, en toen naar Ready-Tex. Daarna bij Roopram roti gegeten. SANG! Dat was peper zeg!! En ik had niet eens sambal! We zijn wel met de bus teruggegaan. Dat is echt veel leuker dan in Nederland zeg. Hier draaien ze ten minste muziek in de bus. En het kost maar SRD 1,00. Zeg maar bijna niks waarvoor je wel overal naartoe kan. Ada en Joost zijn teruggekomen van Tonka-eiland. Volgens hun was het heerlijk (dus iets voor mijn volgende vakantie??). Heb de foto’s gezien en de verhalen gehoord. Volgens Ada zou ik mijn publieksonderzoek op een doordeweekse dag en een dag in het weekend moeten doen. Kijken of daar ook verschil in zit. Had ik nog niet eens aan gedacht, maar dat is inderdaad een erg goede tip. ’s Avonds ben ik met Raimen naar de Parbo-night geweest. Voor de niet-Surinamers onder ons: Parbo is een biermerk. Zeg maar de Heineken van Suriname. Eigenlijk zouden we met Raoul en nog een paar naar Zsa Zsa Zsu gaan, maar ja, als ze hun telefoon niet opnemen houd het op. Maar de Parbo-night was wel grappig. Heb zelfs nog gedanst, nou ja, je mag het eigenlijk meer ‘bewegen’ noemen. Maar je moet toch bij het begin beginnen? Vond het alleen wel jammer dat je ook echt alleen maar bier kon krijgen daar. En wat dan voor de mensen zoals ik die geen bier drinken? Daarna hadden we honger, dus zijn we bij Naskip (soort van KFC) eten gaan halen. Voordat ik eenmaal in mijn bed lag was het alweer 4uur. Wat doe ik mezelf toch aan? Volgens mij ga ik in januari echt elke dag de hele dag in bed liggen.

Deze zaterdag werd ik weer eens veels te vroeg wakker. Om 9uur was ik klaarwakker! Als je goed rekent, sliep ik pas 5uren. Ben toen maar even naar de markt gegaan, anders had ik morgen geen brood meer. Toen lekker tv gekeken, uitrusten dus. Donny is ook weer in de stad! Dus dat is lekker gezellig. ’s Avonds lekker vroeg naar bed gegaan. Heb het verdiend!

  • 01 Oktober 2007 - 13:05

    Mama:

    Al die zelf studiedagen, toemaar en dan beweren dat je, als ik er ben geen vrije dagen hebt. Schande. Spreek je nog wel. Brassa

  • 02 Oktober 2007 - 09:33

    La10:

    Ik ben het helemaal met je mammie eens :P Schandalig gewoon! Ik maar hard ploeteren hier op school en jij...Ik ga maar eens een klacht indienen.

    Hahahahaha.

    Grapje. Geniet ervan!

  • 02 Oktober 2007 - 17:36

    Conchita:

    Hoi La10,
    De afk. neem ik ook maar over. Vind je vast niet erg. Jij hebt je "rust"al gehad. Dua niet klagen. Maar je zal het vast goed doen met je nieuwe studie, gewoon doorzetten en dat ben je wel gewend met het volleyballen. Succes.

  • 02 Oktober 2007 - 22:20

    Erienne:

    Lieve mama en Latina,

    maak jullie niet druk. Hier zeggen we 'no spang, het komt wel goed'. Dus het komt wel goed als mijn amam er is.

  • 03 Oktober 2007 - 16:03

    Mama:

    Je hebt gelijk, het zal zeker goed komen. Vroeger ging dat gezegde nog wat verder nl, no spang, NPS e tang. ( maak je niet druk, de NPS blijft). Dat was de politiekepartij van Pengel.En dit was dus hun slogan. Goed hé. Weer wat geleerd.Brassa en een dikke kus.

  • 28 Oktober 2007 - 13:20

    Anna:

    WOOOOOOOOww
    doe mij zo'n Parbo-night :D:D:D
    Wel relax veel van die zelfstudiedagen..
    alleen de mijne bestonden meestal uit uitslapen en filmpjes kijken.. :$
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Stage @ Suriname

Recente Reisverslagen:

18 December 2007

De allerlaatste week....

08 December 2007

Het eind is in zicht

04 December 2007

Staking

01 December 2007

Feel the pressure on your shoulders...

26 November 2007

SREFIDENSI!!!
Erienne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 161490

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2010 - 13 November 2010

Viva España!

20 September 2009 - 12 September 2010

Werken in Suriname 2009/2010

31 Januari 2009 - 24 Mei 2009

Afstuderen in Pikin Slee, Suriname

06 Oktober 2008 - 11 Oktober 2008

Schoolexcursie Londen

10 Juli 2008 - 26 Augustus 2008

Summer of 2008 Suriname

22 Juli 2007 - 03 Januari 2008

Stage @ Suriname

07 Mei 2007 - 11 Mei 2007

Schoolexcursie Berlijn

25 Maart 2006 - 31 Maart 2006

Schoolexcursie Parijs

25 Juli 2004 - 07 Augustus 2004

Curacao 2004

04 Juli 2004 - 25 Juli 2004

Suriname 2004

13 Februari 2011 - 30 November -0001

Suriname 2011-?

Landen bezocht: