De pannetjes worden nat - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu De pannetjes worden nat - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu

De pannetjes worden nat

Door: Erienne Lourens

Blijf op de hoogte en volg Erienne

10 Maart 2009 | Suriname, Paramaribo

En weer kan ik mij verbazen over het feit dat Suriname eigenlijk op sommige punten niet zo heel veel verschilt van Nederland. Al sinds gisteravond kwam de regen met BAKKEN uit de hemel! Vandaag heeft het ook de hele dag gegoten!! Met als gevolg dat vele straten onder water stonden. Op sommige plekken wel 20 centimeter. Echt gewoonweg belachelijk dat die afwatering niet beter wordt gedaan hoor. Bij tante Tirzah viel het gelukkig mee. Alleen de tuin stond flink blank, maar hey .. zolang je maar geen water binnen krijgt, who cares haha.

En ik had vandaag nog uit huis willen gaan. Maar ja, vind maar eens een taxibedrijf in dit zuipfestijn. Geen enkele dus. Geen enkele had wagens binnen. De chauffeurs waren al naar huis gegaan ‘want het water kwam hun auto’s al in’. Raoul en ik zijn al tot de conclusie gekomen dat deze mensen maar gewoon mietjes zijn, want dan is je auto van binnen ook direct gewassen. Maar goed, if they want to.

Morgen gaan we maar een nieuwe poging wagen. Sanne heeft finally een mobiel nummer, kreeg net een sms. Morgen is Dj Quintino (die van ‘para papa’ ofzo, wel een lekker liedje) in Havanna. Maar het is toch niet echt mijn muzieksoort, dus om daar nou mijn geld aan uit te geven. Van het weekend is een feest van Model of the Year, en aangezien zowel Roxanne als Stefan helpen kom ik daar wel binnen! Maar volgende week wil ik wel echt naar Havanna hoor. Zowel Havanna als Zsa Zsa Zsu hebben mij nog niet eens gezien en ik ben al een maand hier. Beetje schandalig.

Heb ook meneer Cumberbatch van het Archief hier gemaild. Had hem beloofd even langs te komen als ik terug was uit Pikin Slee. En zal hem tussen neus en lippen door vragen of er geen werk voor me hier is. Nee heb je en ja kun je krijgen!

Maar goed, dit was even een update om te laten zien dat wij Surinamers ook meevoelen met jullie daar in Nederland, dat het duidelijk te merken is.

Oh en voor de mensen die gereageerd hebben op mijn vorige bericht. Tot mijn spijt moet ik mededelen dat de bbq uitgesteld is tot de 28e van deze maand. Hopelijk is dat geen probleem en kunnen jullie allen attenderen. Zou geen probleem moeten zijn, met een beetje geluk en geen vertraging zou je op tijd kunnen landen op Zanderij en tegen een uur of 8 in fotto (Paramaribo) kunnen zijn. Nee maar Roxanne heeft nog tentamens dus die moet goed leren. En ze had nog het goede punt, dat we ook graag willen dat iedereen iets van geld ofzo geeft. En eind van de maand is de betalingstijd, dus dan kan niemand zeggen dat ze geen geld hebben! Had ik nog niet eens aan gedacht!

Tot snel! Blessi!

  • 10 Maart 2009 - 11:41

    Diteke:

    Ja, die afwatering is hier toch meestal beter geregeld. Hier in Leiden komt dat vooral toch omdat er zoveel grachtjes zijn. Het teveel aan water kan meteen worden afgevoerd.

    Oh, en een natte auto van binnen, dat lijkt me geen pretje hoor. Geen idee hoe je dat weer droog moet krijgen. ;)

    Veel succes bij die man van het archief! Gewoon vragen inderdaad, ga ik donderdag ook bij Maarten doen (had bericht van hem dus, hij feliciteerd ons met onze 8!).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Erienne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 161485

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2010 - 13 November 2010

Viva España!

20 September 2009 - 12 September 2010

Werken in Suriname 2009/2010

31 Januari 2009 - 24 Mei 2009

Afstuderen in Pikin Slee, Suriname

06 Oktober 2008 - 11 Oktober 2008

Schoolexcursie Londen

10 Juli 2008 - 26 Augustus 2008

Summer of 2008 Suriname

22 Juli 2007 - 03 Januari 2008

Stage @ Suriname

07 Mei 2007 - 11 Mei 2007

Schoolexcursie Berlijn

25 Maart 2006 - 31 Maart 2006

Schoolexcursie Parijs

25 Juli 2004 - 07 Augustus 2004

Curacao 2004

04 Juli 2004 - 25 Juli 2004

Suriname 2004

13 Februari 2011 - 30 November -0001

Suriname 2011-?

Landen bezocht: