Surrogaat moeder - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu Surrogaat moeder - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu

Surrogaat moeder

Door: Erienne Lourens

Blijf op de hoogte en volg Erienne

02 Mei 2009 | Suriname, Paramaribo

En toen was het opeens 27 april. De eerste schooldag na 3weken vakantie. Het vrolijke deuntje dat ik als wekker heb ingesteld ging prima om 6uur af. Mijn god wat is dat vroeg. En wat ben ik dat sinds januari dit jaar niet meer gewend! Chaim zou zelf de wekker zetten, maar ja .. er zijn er nog twee. Dus ik heb Yizhar en Hadassah wakker gemaakt en eten gegeven. Niet dat er ontzettend veel in huis was, tante Rashida zou die dag de boodschappen doen. Na het ontbijt de beide kids onder de douche en hun schooluniform aan. Hun broodjes gesmeerd en natuurlijk ook hun waterflesje gevuld. En toen met verbazing naar Yizhar kijken hoe hij 10minuten doet over het kiezen van een speelgoed dat hij mee naar school neemt. Om stipt 7uur stond tante Rashida voor de deur (en wie zegt dat Surinamers niet stipt kunnen zijn??) om ze naar school te brengen. Vlak erna kwam Jennie en toen begon de dag al voor mij. Chaim was alweer vroeg thuis, en Yizhar en Hadassah werden door tante Rohini thuis gebracht. Koken hoef ik gelukkig niet, oma stuurt elke dag van de overkant van de straat eten voor ons. Wel handig, want ik weet niet of ze het zouden overleven als ik ze zelf te eten moest geven. Hadassah is in de middag bij een vriendinnetje gaan spelen. Dus de dag ging vanzelf snel voorbij. In de avond Yizhar en Hadassah in bad gestopt en op tijd weer naar bed. De scholen zijn immers begonnen!

Dit is eigenlijk het alledaagse ritme van de week geweest. Behalve dat op dinsdag Stefan is langs geweest. Hij stond opeens om 10uur voor de deur en heeft bijna de hele dag bij ons doorgebracht. Hij heeft flink gespeeld met Yizhar en de nieuwe helicopter die hij van oom Amedeo heeft gehad voor zijn verjaardag.

Op maandag heb ik via skype een interview gedaan met iemand op Bonaire. Waar de technologie allemaal niet goed voor is! Was een heel leuk interview, heel aardige man. Denk dat ik maar moet gaan sparen om een keertje naar Bonaire te gaan. Woensdag had ik een afspraak met Ada bij Zus&Zo. Ook dat was een leuk gesprek, en ook nog de interviews doorgesproken met haar en Diana.

Natuurlijk ook hier meegekregen wat voor idioterie er is gebeurd op Koninginnedag in Apeldoorn. Wat een idioot zeg. Ik snap gewoonweg niet hoe iemand zoiets bewust kan doen.

Op vrijdag was het een vrije dag. Wrokoman Dey, oftewel dag van de Arbeid. Oom Roke had voor me geregeld dat ik bij Residence Inn kon zwemmen. Isabella was blijven slapen maar die is niet mee geweest. Ik wilde haar wel meenemen, maar we kregen ook eten van oom Roke en 5 mensen vond ik toch wat overdreven. Bovendien kan Isabella niet zwemmen en dat vond ik toch net iets teveel verantwoordelijkheid. Maar met Stefan, Hadassah en Yizhar heb ik een paar leuke uren gehad in Residence Inn.

Morgen gaat iedereen weg. Chaim gaat ergens logeren, Hadassah bij oma en Yizhar bij tante Rashida. Dus dan kan ik eindelijk bijkomen van het vroege opstaan. Ik ben wel van mening dat het moeder-zijn zwaar is. Dus bij deze, ja ik heb het toegegeven dus alle opmerkingen kunnen achterwege blijven. En ondanks dat zowel tante Rashida als oom Amedeo regelmatig komt kijken hoe het gaat of belt, en ik het toch wel goed schijn te doen want ik heb geen klachten gehoord en ze leven alle drie nog, ben ik blij dat tante Tirzah dinsdag weer terug komt!!!!

  • 03 Mei 2009 - 15:57

    Mama:

    Nooit weg die ervaring. Kan je straks toepassen op je eigen kids. Want ik denk niet dat ik in de buurt zal zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Erienne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 554
Totaal aantal bezoekers 161489

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2010 - 13 November 2010

Viva España!

20 September 2009 - 12 September 2010

Werken in Suriname 2009/2010

31 Januari 2009 - 24 Mei 2009

Afstuderen in Pikin Slee, Suriname

06 Oktober 2008 - 11 Oktober 2008

Schoolexcursie Londen

10 Juli 2008 - 26 Augustus 2008

Summer of 2008 Suriname

22 Juli 2007 - 03 Januari 2008

Stage @ Suriname

07 Mei 2007 - 11 Mei 2007

Schoolexcursie Berlijn

25 Maart 2006 - 31 Maart 2006

Schoolexcursie Parijs

25 Juli 2004 - 07 Augustus 2004

Curacao 2004

04 Juli 2004 - 25 Juli 2004

Suriname 2004

13 Februari 2011 - 30 November -0001

Suriname 2011-?

Landen bezocht: