Seeing Denia! - Reisverslag uit Denia, Spanje van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu Seeing Denia! - Reisverslag uit Denia, Spanje van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu

Seeing Denia!

Door: Erienne Lourens

Blijf op de hoogte en volg Erienne

06 November 2010 | Spanje, Denia

Zo, vandaag ben ik in de ochtend lekker zelf op pad geweest. Eerst moest ik natuurlijk uit bed komen, dat heeft me een half uur gekost. Toen ik er eenmaal uit was ben ik met de auto naar de stad gegaan. Ik heb de auto geparkeerd bij het stationnetje en ben vervolgens langs de boulevard gelopen. Ok nadat ik bij de Tourist Info Office een kaartje en foldertje had gehaald. De bedoeling was om souveniertjes te gaan zoeken, maar al die winkeltjes zijn gewoon verdwenen!! Hoe bedoel je dat niks hetzelfde blijft? Het is toch godsgeklaagd. Maar goed, ben dus nog verder gelopen, voorbij Miguel Cervantes (wat een stille keren zeg), en daar kwam ik toch een winkeltje tegen. Dus heb een paar kleine dingetjes gekocht. Vervolgens ben ik binnendoor (wat je al niet kan met een kaart!) langs het kasteel naar de Iglesia de Asuncion. Eén straatje verder was het Museo Etnológico. Bij de Tourist Info zeiden ze dat de musea gratis waren, alleen moest er bij het kasteel 3 euro entree betaald worden. Nou ja, als je nagaat dat Nederlandse musea drie keer zo duur zijn dan is dit peanuts. Ik vond het niet echt wat. Ja nou ja, het was wel leuk om te zien, maar alles was in het Spaans en Valenciaans. Nou ja, en wat moet je dan als toerist? Je kan niks dan. Dat vond ik wel jammer. Daarna ben ik door de Marques de Campo (de hoofdstraat) gelopen. Beetje winkeltjes kijken. Wel veel leuke dingen gezien, maar ja, die centjes he. Tot slot ook nog even bij het Museo del Juguete binnen gewipt. Dit is het speelgoed museum. Er was een tijdelijke tentoonstelling op de begane grond waar ik niet veel wijzer van werd. Er was (vond ik) maar een klein stukje voor het speelgoed. Was op zich wel leuk om te zien maar verder vond ik het tegen vallen. Had wel meer objecten verwacht. En ook hier was alles in het Spaans en Valenciaans. Wel jammer.

In de middag heb ik weer lekker in de patio gelegen. Heerlijk! Volgens de thermometer was het in de felle zon 27 graden. Eat your heart out!! En dat voor begin november! Wat kan het leven toch heerlijk zijn. Zelfs een klein beetje verkleurd, en dat van twee uurtjes in de zon zitten. Tegen het eind van de middag zijn we nog een paar dingen gaan regelen voor het huis. En wij maar mee hobbelen. Vervolgens hebben tante Ivonne, opa en oma nog een wijntje gedaan in een bodega (wijnhuis), en ik een Fanta limon. Tegenover dit zaakje was een messenwinkel. En aangezien ik weet dat ze in Albacete (een stadje in Spanje) de beste messen maken zat ik in dubio of ik ook deze messen zou moeten aanschaffen. Dus ik dacht, kijken kan altijd dus ik ben naar binnen gegaan. Uiteindelijk bleek dat deze steakmessen (voor bij het eten) 8 euro per stuk kostten. Goed, is wel een investering maar het meer dan waard. Die messen zijn gewoon fantastisch! Dus nu heb ik nu 4 gekregen. Ik had niet genoeg geld bij me dus opa schoot voor en daarna zei hij dat ik ze kreeg. Maar nu moet ik er nog 2 bij kopen want ik heb een bestekset voor 6 personen. Maar goed, dan heb je ook wat!

Vrijdag zou op zich voor mij een saaie dag worden. Tante Ivonne heeft allerlei afspraken staan en ik niks. Dus ik dacht ‘trek er dan maar zelf op uit’. Dus ik ben tegen 10uur vertrokken naar de stad. De auto weer geparkeerd bij het station en toen via de Marques de Campo naar de Castillo de Denia gelopen. Was wel even een steile klim naar boven maar goed. Als ik die Cristoffelberg op Curacao kon, dan kan ik dit ook. Dus ik naar boven gelopen. Veel foto’s gemaakt van het uitzicht. Alleen jammer dat de Mongó bewolkt was. Ook daar nog even het archeologisch museum bezocht. Dit was gevestigd in het paleis dat bovenop het kasteel staat. Wat ik al niet over heb voor archeologische vondsten he Diteke! Was op zich wel leuk gedaan. In mijn ogen grotendeels hetzelfde als de laatste keer dat ik er was. Maar wel gewoon leuk om weer een keer gezien te hebben. Ook nog helemaal op het dak van het paleis geweest. Wel een prachtig mooi uitzicht over de haven en de stad.

Vervolgens ben ik een beetje gaan lopen door de stad. Beetje winkels gekeken. Ook nog wat souvenirtjes gekocht. Onder andere voor mezelf. Moet mezelf toch wel een beetje verwennen zo nu en dan. Tegen half 2 ben ik naar huis gegaan en verder eigenlijk niks gedaan. Had niet zoveel om te doen dus heb eigenlijk vooral muziek geluisterd en woordzoekers gemaakt. ’s Avonds lekker gegeten en verder een beetje gekletst. Het weer was vandaag niet zo fantastisch als de afgelopen twee dagen. Vanmiddag een paar spetters gehad maar niet doorgezet. En verder wel grotendeels bewolkt, maar nog steeds 18 graden en ook niet echt koud. Dus in ieder geval beter dan bij jullie daar in Nederland!

  • 06 November 2010 - 22:00

    Lies:

    Ik heb een albacete mesje;)
    Het vriest hier nog net niet,brrrr!

    Geen dagje Valencia bij het science park?:p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erienne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 161485

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2010 - 13 November 2010

Viva España!

20 September 2009 - 12 September 2010

Werken in Suriname 2009/2010

31 Januari 2009 - 24 Mei 2009

Afstuderen in Pikin Slee, Suriname

06 Oktober 2008 - 11 Oktober 2008

Schoolexcursie Londen

10 Juli 2008 - 26 Augustus 2008

Summer of 2008 Suriname

22 Juli 2007 - 03 Januari 2008

Stage @ Suriname

07 Mei 2007 - 11 Mei 2007

Schoolexcursie Berlijn

25 Maart 2006 - 31 Maart 2006

Schoolexcursie Parijs

25 Juli 2004 - 07 Augustus 2004

Curacao 2004

04 Juli 2004 - 25 Juli 2004

Suriname 2004

13 Februari 2011 - 30 November -0001

Suriname 2011-?

Landen bezocht: