Laatste dagen - Reisverslag uit Saint Georges, Frans Guiana van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu Laatste dagen - Reisverslag uit Saint Georges, Frans Guiana van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu

Laatste dagen

Blijf op de hoogte en volg Erienne

17 December 2012 | Frans Guiana, Saint Georges

De tweede dag van de workshop konden we een beetje uitslapen. De moderators moesten van 9 tot 10 nog aan de bak, maar wij participanten werden pas om 10uur verwacht. Heerlijk! Gewoon lekker relaxed wakker worden en ontbijten. Ze houden wel rekening met ons!

Om 10uur arriveerde iedereen weer bij de school en vertelden de moderators wat de uitkomst was uit respectievelijk hun workshop. Hier mocht ook publiek bij aanwezig zijn. Al heb ik ze niet gezien. But it’s the thought that counts. Deze praatjes duren uren, maar sommige uitkomsten waren wel interessant.

Na de lunch was het de beurt aan meneer Collardelle. Van de vorige keer wist ik wel dat hij er lang over kan doen. Maar zo lang .. dat wist ik niet! Op een gegeven moment zat ik tekeningetjes te maken in mijn schrift. Het duurde en duurde, met al die citaten van allerlei dichters.

Toen hij klaar was moesten we gelijk weer terug in de auto naar Cayenne. Op de één of andere manier waren we sneller terug in Cayenne dan dat we in Saint Georges waren. Of Fanny moet flink op het gaspedaal hebben getrapt. Ik vond het wel prettig, want des te eerder kon ik lekker een douche nemen. We moesten namelijk ’s morgens al onze koffers bij elkaar zetten en onze sleutels inleveren.

Eenmaal weer terug in Cayenne zijn we even gaan opfrissen en toen met de Brazilianen gaan eten bij Bar des Palmistes. Goh wat ga ik dit restaurant missen. Het eten is gewoon heerlijk. Het was een leuke avond, veel gekletst. En toen zat het er alweer op.

De volgende ochtend ben ik met Laddy nog eventjes een rondje door het centrum gaan lopen. Nog eventjes de laatste souvenirtjes kopen. Daarna was het nog even snel opfrissen waarna we moesten uitchecken.

Fanny kwam ons ophalen waarna we met haar en Guillaume nog een bezoek brachten aan het depot van Musée des Cultures Guianaises. Ik moet zeggen dat het me een klein beetje tegenviel. Had het wat groter verwacht. Zeker gezien het budget dat ze hebben en het prestige waar ze zich mee omringen. Maar het was toch leuk om te zien dat onze collecties grotendeels overeen komen.

Daarna nog even een stop gemaakt bij een supermarkt omdat Laddy kaas wilde kopen. We waren wel precies op tijd op het vliegveld en konden direct door naar de paspoort controle. Nog even snel een broodje kopen en daarna wachten om te boarden.

We zaten helemaal voorin het vliegtuig, 3e rij. En op het allerlaatste moment kwam minister Adna van Sport en Jeugdzaken binnen wandelen. De vlucht was kort, maar 40 minuten. En met een uurtje waren we weer in de stad.

Toen was het weer voorbij. Het was een leuk weekend, veel geleerd. Helaas loopt dit project eind van het jaar af. Op naar de volgende!

• 17 December 2012 - 08:46

Diteke:

Precies, op naar de volgende! Altijd leuk om bij andere musea te kijken hoe zij het doen. :)

• 17 December 2012 - 18:03

Mama:

Cuba?? Nederland?? Of toch weer Brazilie. Wie zal het zeggen. En jij hebt geen kaas gekocht?? Dit was je kans.