Nederland: week 1 - Reisverslag uit Leusden, Nederland van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu Nederland: week 1 - Reisverslag uit Leusden, Nederland van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu

Nederland: week 1

Blijf op de hoogte en volg Erienne

06 Oktober 2013 | Nederland, Leusden

Maandag 1 juli was onze eerste echte vakantiedag. In Suriname was dit ook een vrije dag aangezien het 150 jaar geleden is dat de slavernij werd afgeschaft. Eigenlijk had ik dat wel willen meemaken, want zulke jubileumdagen worden altijd groter gevierd dan andere jaren. Maar goed, je kan niet alles hebben.

We zijn redelijk op tijd opgestaan (lees: rond 8uur) en zijn toen een rondje door Leusden gaan lopen. Eerlijk gezegd heb ik dat nog nooit gedaan, dus dat was ook leuk. Onderweg kwamen we Pauline nog tegen, even gezellig gekletst. Ik heb Chesron laten zien waar mijn opa en oma het laatst hebben gewoond. Ik vind het nog steeds erg raar dat ik daar nu gewoon voorbij moet lopen. Dat ik alleen kan zeggen ‘daar woonde ze’ en dat er dan nu gewoon iemand anders woont. Heel gek nog.

We zijn via de Biezenkamp naar de Hamershof gelopen. Daar even bij de Albert Heijn naar binnen. Marlies is gisteravond al wel langs geweest maar we wilden even binnen hoppen zodat Chesron kon zien waar ze werkte. Hij had dorst en wilde graag sap, dus hij heeft een fles pure sap gekocht. Dat kun je in Suriname niet krijgen. Als je daar sap koopt krijg je het met allerlei conserveringsmiddelen. Hoef niet te zeggen dat hij hier weg van was, dus dat zullen we nog wel vaker kopen. We hebben ook een OV-chipkaart voor Chesron gekocht en beide kaarten opgeladen voor wanneer we met het openbaar vervoer moesten gaan.

Eenmaal weer thuis gingen we op weg naar Hilversum. Ik had ons aangemeld voor de try-out van wellicht een nieuwe tv show. Het Mediapark vinden was niet moeilijk, alleen de juiste studio… Uiteindelijk hebben we het wel gevonden. De show was op zich wel grappig maar om nou te zeggen geweldig .. nee, niet echt. De rest van de avond was gewoon lekker rustig.

Dinsdag hadden we een dagje Amsterdam gepland. Toen ik nadacht wat we in Nederland allemaal zouden kunnen doen, kwam Amsterdam als eerste in me op. Dus we zijn op tijd richting het station gegaan. Het was de eerste keer dat Chesron met de trein ging. Dat was wel grappig, maar het was net alsof hij nooit anders had gedaan. Het was voor mij ook nog even zoeken omdat ik niet gewend was om te werken met die OV-chipkaart. Maar goed, dat is uiteindelijk allemaal goed gekomen.

Eenmaal in Amsterdam hebben we gelijk een grachtentocht gemaakt. Dat is toch dé manier om de meeste highlights van Amsterdam te zien. Het was echt bloedheet, en dat op het water. Was echt een leuke tocht. Voor mij was het ook alweer 12jaar geleden sinds ik op zo’n boot was. Na de boottocht zijn we naar de Dam gelopen. Ik vind het nog steeds mooi, hoe vaak ik er ook kom. We hadden nog wat tijd over, dus we hebben over de Wallen gelopen. Blijkbaar willen toeristen dat graag zien, Chesron niet uitgezonderd. Ik moet zeggen dat het wel grappig was om te zien.

We hadden in de middag afgesproken met oom Johan, de broer van Chesrons vader. We hebben de metro genomen naar het Oosterpark om daar het Slavernijmonument te zien. We hebben van hieruit langs de Dappermarkt gelopen richting het huis van oom Johan. Clydie, Chesrons nicht, zou ons hier ook ontmoeten. Het was een erg leuke middag die we hopelijk nog kunnen herhalen.

Woensdag was ook weer op tijd opstaan voor ons. We zouden namelijk een nachtje in een hotel in Hierden gaan slapen. Ik had nog nooit van Hierden gehoord maar het lag in de bossen, wat nagenoeg gelijk staat aan rust. We hebben er snel naartoe gereden en daar een beetje gerelaxed. Tegen het eind van de middag zijn we doorgereden naar Zwolle, even bij Carina op bezoek. Aangezien Chesron en ik honger hadden, zijn we eten gaan halen bij de Turk. Eindelijk een kapsalon. Nu kan ik erover meepraten. Ik hoorde er altijd over, zag foto’s maar had het nooit zelf gegeten. Het viel in elk geval zeer in de smaak. Daarna nog even spelletjes gespeeld met Carina. Uiteindelijk waren we tegen 11uur weer terug in het hotel. Het water was heerlijk warm, iets wat ik echt heb gemist in Suriname. Het water was zo warm dat de hele badkamer vol condens was. En daarna lekker geslapen.

Donderdag was een rustige dag. Iets uitgeslapen, maar ook niet teveel. We moesten immers nog naar het ontbijtbuffet. Het was echt een uitgebreid ontbijt, heerlijk! Niks mis met jouw ontbijtjes op zondag, maar dit was echt uitgebreid. Tegen het middaguur zijn we weer richting Leusden gegaan. De rest van de dag hebben we het lekker rustig aan gedaan.

Vrijdag was ook een relaxdag. Overdag ben ik lekker met mijn moeder gaan winkelen in Woudenberg terwijl Chesron zich vermaakte op het internet. Weer een heleboel leuks gekocht. Gelukkig zijn we met zo min mogelijk spullen gekomen, dus kan dan lekker wat spullen weer meenemen. In de avond zijn we naar Marlies gegaan en gezellig met haar en haar ouders gekletst.

Zaterdag zijn we met Latina, Sam, Jaylee, Carina en Andrea naar Dierenpark Amersfoort geweest. Tijdens al die jaren dat ik in Leusden heb gewoond ben ik nog nooit geweest. Schandalig! Nooit geweten dat het zo’n leuke Dierentuin is! Chesron en ik keken beiden onze ogen uit. Het was echt een super leuke dag. En ook eindelijk Sam en miss J ontmoet. Miss J is in het echt nog schattiger dan op de foto’s! Na enkele uren dierentuin zijn we naar de Kabouterhut gegaan voor een lekkere pannenkoek. En wat voor pannenkoek! Die dingen waren gigantisch! Ik kon de mijne niet eens op. Gelukkig was Chesron meer dan bereid om het voor me op te maken. Al met al een superleuke dag gehad, maar wel erg vermoeiend.

Zondag hebben we met de hele familie gelunched in de tuin. In de middag is Marlies even langs geweest om ons schema voor volgende week te bespreken. Erna zijn we even bij Mandy en Kevin geweest om bij te kletsen.

Al met al was het een drukke doch leuke eerste week. Alleen zit een week er al zo snel op. Time flies when you’re having fun!

  • 06 Oktober 2013 - 20:00

    Mama:

    ALs condens had in de badkamer, dan was het geen warm waer geweest, zeg dan maar gerust heet water, ala Derryl.
    Ik zal toch ook eens aan de kapsalon moeten. Kan ik er ook over meepraten.
    Nu over het ontbijt buffet. Natuurlijk is het niet te vergelijken met mijn simpele versie op zondag morgen ( toch nog wel uitgebreider dan jou eigen ontbijt op zondag). Wel dan moet je eigenlijk hier in Yalikavak komen kijken. Dat is pas uitgebreid. Niet tegeloven.

    Oh en om misverstanden uit de weg te gaan, Natuurlijk ben je ooit naar de A'foortse dierentuin geweest, alleen weet je het niet meer. Ik denk dat je 2 jaar was toen. We zijn met R en I en hun 3 kids geweest, maar ten was het niet zo groot en uitgebreid als nu hoor.

    Ik kijk uit naar je 2de,3de en 4de week.

  • 06 Oktober 2013 - 20:00

    Mama:

    ALs condens had in de badkamer, dan was het geen warm waer geweest, zeg dan maar gerust heet water, ala Derryl.
    Ik zal toch ook eens aan de kapsalon moeten. Kan ik er ook over meepraten.
    Nu over het ontbijt buffet. Natuurlijk is het niet te vergelijken met mijn simpele versie op zondag morgen ( toch nog wel uitgebreider dan jou eigen ontbijt op zondag). Wel dan moet je eigenlijk hier in Yalikavak komen kijken. Dat is pas uitgebreid. Niet tegeloven.

    Oh en om misverstanden uit de weg te gaan, Natuurlijk ben je ooit naar de A'foortse dierentuin geweest, alleen weet je het niet meer. Ik denk dat je 2 jaar was toen. We zijn met R en I en hun 3 kids geweest, maar ten was het niet zo groot en uitgebreid als nu hoor.

    Ik kijk uit naar je 2de,3de en 4de week.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Leusden

Suriname 2011-?

Al mijn avonturen in Suriname!

Recente Reisverslagen:

06 Januari 2014

Nickerie 2013

06 Januari 2014

De laatste maanden van 2013

11 Oktober 2013

September 2013

11 Oktober 2013

Augustus 2013

09 Oktober 2013

Nederland: week 4
Erienne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 161487

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2010 - 13 November 2010

Viva España!

20 September 2009 - 12 September 2010

Werken in Suriname 2009/2010

31 Januari 2009 - 24 Mei 2009

Afstuderen in Pikin Slee, Suriname

06 Oktober 2008 - 11 Oktober 2008

Schoolexcursie Londen

10 Juli 2008 - 26 Augustus 2008

Summer of 2008 Suriname

22 Juli 2007 - 03 Januari 2008

Stage @ Suriname

07 Mei 2007 - 11 Mei 2007

Schoolexcursie Berlijn

25 Maart 2006 - 31 Maart 2006

Schoolexcursie Parijs

25 Juli 2004 - 07 Augustus 2004

Curacao 2004

04 Juli 2004 - 25 Juli 2004

Suriname 2004

13 Februari 2011 - 30 November -0001

Suriname 2011-?

Landen bezocht: