Nederland: week 2 - Reisverslag uit Leusden, Nederland van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu Nederland: week 2 - Reisverslag uit Leusden, Nederland van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu

Nederland: week 2

Blijf op de hoogte en volg Erienne

08 Oktober 2013 | Nederland, Leusden

En toen was de tweede week alweer begonnen!

Maandag begon goed. Na 9 jaar had ik eindelijk weer eens met Natalie en Elina afgesproken. Derryl was helaas op vakantie en Jos kon ook niet .. dus het was een soort van Chesron’s Angels verhaal. Als hij hier in Suriname met ons had gelopen zou iedereen hem vol verbazing aankijken! En ook gelijk weer een stad die we kunnen afstrepen, want we hadden centraal in Utrecht afgesproken. Het was eigenlijk alsof er helemaal geen 9 jaar tussen zat. Het was als vanouds. We hebben even een beetje gewandeld en gekletst en toen naar Sumo. Jawel .. all-you-can-eat sushi! Oh oh oh wat heb ik dat gemist! Ik ben zo dol op sushi, maar in Suriname is het best prijzig. Vandaag ben ik er ook achter gekomen dat Chesron dus met stokjes kan eten. Kan hij mij ook iets leren. Ben nog niet volleerd, maar ik moet zeggen dat het wel aardig gaat.

Na de heerlijke lunch hebben we nog een wandeling gemaakt om die calorietjes wat in te perken. Dat hebben we gelijk weer teniet gedaan toen we de die ijskraam tegen kwamen. Daar konden we natuurlijk geen nee tegen zeggen! We hebben wel fruitsmaken genomen .. dus in vakantie perspectief gezien .. is dat dus nog goed voor je! Toen zat de middag er helaas alweer op. Volgende keer moeten we er geen 9jaar over doen voordat we elkaar weer zien!

Dinsdag zijn we gewoon thuis gebleven, lekker relaxen. Ik ben ’s morgens met mijn moeder boodschappen gaan doen. Chesron wilde niet mee. Ik denk dat hij bang geworden is van alle verhalen in combinatie met de herinneringen van naar de markt gaan met zijn oma. In de middag hebben we niks gedaan. Morgen zal namelijk een vermoeiende dag worden, dus daarom hebben we het vandaag lekker rustig aan gedaan.

Woensdag was het dan eindelijk zover! We gingen vroeg op pad, in de auto. Op naar Brussel! Aangezien ik zou rijden en ik het niet zag zitten om die ring van Antwerpen te rijden hebben we ervoor gekozen om de auto net over de grens te parkeren bij een station en vanaf daar de trein te pakken naar Brussel. Dat was prima te doen. We besloten om ver te beginnen bij het Atomium. Eerst een bezoekje aan Mini-Europe. Dat is Madurodam maar dan over Europa. Het was op zich wel interessant .. maar ik moet zeggen dat ik Madurodam toch leuker vind. Vervolgens naar het naastgelegen Atomium. Met de snelle lift naar boven en wat een uitzicht! Dat was wel echt de moeite waard.

Na het Atomium met de metro weer terug naar het centrum. Want ja, je bent natuurlijk niet in Brussel geweest als je niet naar de Grote Markt bent geweest. Met natuurlijk steigers en podia. Dat had ik natuurlijk weer. Maar ja, je vakantie is niet compleet als er niet iets in de steigers staat. En typisch Belgisch .. een Belgische wafel met chocolade! Nou nou .. wat vult dat zeg! Nog even een rondje naar Manneke Pis en het Koninklijk Paleis. We hadden toen eigenlijk geen idee waar we waren. Dus gelukkig had ik een kaart, anders hadden we het station niet zo snel gevonden. In de trein heb ik even geslapen, want liever nu dan straks in de auto. En toen in volle vaart weer richting Leusden. Heb een super leuke dag gehad!

Donderdag was nog om bij te komen van gisteren. Heb weer lekker gewinkeld. Het is overal opruiming .. dus ik kan mooi straks mijn kast weer vullen met allerlei nieuwe dingetjes!

Vrijdag zijn we naar Saturn geweest. Wat een winkel! Alleen jammer als je geen euro’s hebt. Ik zag zoveel moois maar ja, het vakantiebudget was ook weer niet zo heel groot. ’s Avonds zijn we met Leonie, Niki, Saskia en Laura naar de Dikke. Lekker drankjes doen. Is een soort van traditie geworden .. want vorig jaar deden we het ook.

Zaterdag gingen we weer op pad! De reis ging naar Delft! Een vakantie in Nederland is natuurlijk niet compleet zonder een bezoekje van of aan Diteke. En dan ook nog Mark voor het eerst ontmoeten. Als klapper op de vuurpijl kwam Annigje ook nog met Roelof! Wat een schatje is dat zeg. Echt een poppetje. We hebben in de binnenstad van Delft lekker gelunched en hebben daarna nog een rondje Prinsenhof gedaan. Moet zeggen dat Chesron wel braaf mee gaat naar musea en het vervolgend nog leuk vind ook! Al met al ook een erg leuke dag.

Het gebruikelijke ontbijt/lunch op zondag hebben we overgeslagen omdat we in Amsterdam hadden afgesproken met oom Ruben, het broertje van Chesrons moeder. In de trein kwamen we toevallig Rosie tegen die onderweg was naar de kerk in Amsterdam. Eenmaal bij oom Ruben in de auto reden we een beetje rond, hij zou ons wel even zijn huis laten zien. Ware het niet dat dat in Leeuwarden is! Onderweg zijn we op de Afsluitdijk gestopt om foto’s te maken en wat te eten. Uiteindelijk in Leeuwarden even bij hem thuis geweest en gegeten. Het was al wel laat, maar we hebben toch de laatste trein naar huis genomen. Er was een heleboel aangepast in de dienstregeling door allerlei problemen op het spoor, dus voor we thuis waren was het al over middernacht.

En toen was de helft van de vakantie al voorbij! De tijd gaat echt zo snel, terwijl het eigenlijk nog wel meevalt wat we allemaal hebben gedaan. Nog maar even genieten van de laatste weken dan!

  • 08 Oktober 2013 - 10:16

    Diteke:

    De eerste keer Mark ontmoeten? Voor Chesron wel, maar jij had Mark natuurlijk al eens eerder ontmoet. :)

  • 08 Oktober 2013 - 19:33

    Mama:

    Toch weer jammer dat Chesron het niet heeft aan gedurfd om mee boodschasppen te gaan doen. En eindelijk een beetje enthousiasme over de Saturn. Ik ken je dus toch niet zo goed als ik gedacht had. Nooit geweten dat je zo gek was op sushi.
    En ja je hebt je kast weer kunnen vullen, alleen jammer dat er nu beestje wonen in die kast. Die vinden het ook allemaal heel erg lekker wat er in die kast ligt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Leusden

Suriname 2011-?

Al mijn avonturen in Suriname!

Recente Reisverslagen:

06 Januari 2014

Nickerie 2013

06 Januari 2014

De laatste maanden van 2013

11 Oktober 2013

September 2013

11 Oktober 2013

Augustus 2013

09 Oktober 2013

Nederland: week 4
Erienne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 161484

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2010 - 13 November 2010

Viva España!

20 September 2009 - 12 September 2010

Werken in Suriname 2009/2010

31 Januari 2009 - 24 Mei 2009

Afstuderen in Pikin Slee, Suriname

06 Oktober 2008 - 11 Oktober 2008

Schoolexcursie Londen

10 Juli 2008 - 26 Augustus 2008

Summer of 2008 Suriname

22 Juli 2007 - 03 Januari 2008

Stage @ Suriname

07 Mei 2007 - 11 Mei 2007

Schoolexcursie Berlijn

25 Maart 2006 - 31 Maart 2006

Schoolexcursie Parijs

25 Juli 2004 - 07 Augustus 2004

Curacao 2004

04 Juli 2004 - 25 Juli 2004

Suriname 2004

13 Februari 2011 - 30 November -0001

Suriname 2011-?

Landen bezocht: