Carina in Suriname part 1 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu Carina in Suriname part 1 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu

Carina in Suriname part 1

Blijf op de hoogte en volg Erienne

28 Mei 2013 | Suriname, Paramaribo

Op zaterdag 27 april was het zover! Mijn eerste gast van 2013! Enkele weken geleden kreeg ik een mailtje van Carina met de vraag dat ze graag met vakantie wilde, of ze naar Suriname kon komen. Nou tuurlijk! Gezellig!! En 3 weken later was het al zover! Na een rondje schoonmaken gingen Chesron en ik op weg naar Zanderij. Helaas voor haar was ze zo snel buiten dat ze nog eventjes op ons moest wachten. Maar het was zo leuk om haar weer te zien, en dat terwijl ik haar al 2jaar niet meer gezien had. De eerste avond was gewoon relaxed, want we waren ook pas laat weer in de stad.

Op zondag hadden ik gelijk het eerste uitje gepland. We zouden naar de Berg&Dal Adventure Centre gaan. Carina wilde namelijk graag de kabelbaan doen. Natuurlijk waren we te laat (met dank aan de controle onderweg…) maar gelukkig konden ze nog met de volgende ronde meedoen. Daarna zijn we nog even doorgereden naar het stuwmeer. Ongeacht hoe vaak ik er kom, ik vind het nog steeds indrukwekkend. Om te weten dat het ooit gewoon bos was en nu onder water staat. In de avond zijn we bij Mirosso op Blauwgrond gaan eten. Carina wilde namelijk zoveel mogelijk Surinaams eten proberen, dus als eerste kreeg ze saoto soep voorgeschoteld. En ze vond het lekker!

Ik moest helaas gewoon werken, maar dat vond Carina gelukkig niet zo heel erg. Dan komt een parttime baan wel goed uit. Na het werk zijn we de trips gaan regelen, want twee weken zijn natuurlijk zo om! ’s Avonds hebben we roti gegeten, wat ze best te pruimen vond.

Op dinsdag was het Koninginnedag, de laatste die er voorlopig zal zijn. In de ochtend heb ik Carina naar Torarica gebracht omdat ze met een boottrip langs de plantages in Commewijne zou gaan. Ze kwam zo rood als een kreeft terug. Maar ze heeft gelukkig genoten! ’s Avonds ben ik voor het eerst naar het Koninginnedag feest bij Zus&Zo geweest. Carina wilde graag uit, en dit is dan een mooie gelegenheid. We hebben in elk geval een hele leuke avond gehad!

De volgende dag was een vrije dag in Suriname. Op de dag van de Arbeid wordt er uiteraard niet gewerkt. En wij hebben van deze dag gebruik gemaakt door met Brayen en Jolijn naar Colakreek te zijn. Helaas werkte het weer niet geheel mee, want het begon op een gegeven moment keihard te regenen. Carina vond het echter geweldig, want die is gaan zwemmen in de keiharde regen. Al met al was het wel een leuke dag die we afsloten met een broodje van Subway.

Op 2 mei heb ik Carina ’s morgens bij het NOS gezet. Ze mocht namelijk een ochtendje meelopen met twee wiskunde docenten. In de middag is ze met mij mee gegaan naar het Fort omdat ik een vergadering had. En terwijl ik in vergadering zat, is zij een beetje in de stad gaan lopen. In de avond zijn we even bij het huis in aanbouw van Jolijn en Brayen geweest. Chesron moest toch naar iets van het werk, dus wij zijn gezellig daar geweest en vervolgens wat gaan drinken. Daar heb ik Carina gulong gulong laten proeven. Een Surinaams flensje met kokos gemaakt. Nou, ze vond dat helemaal geweldig.

En op de vrijdag is ze haar tweede trip gaan maken. Ze ging ergens daar in de buurt van Blaka Watra voor 3dagen kamperen. Eenmaal weer terug, kwamen alle mooie verhalen. Ik ben blij dat ze geniet van Suriname!

  • 28 Mei 2013 - 10:53

    Mama:

    Jullie hebben idd veel gedaan. Dan vliegt de tijd helemaa. Ik dacht trouwens dat ze met Gym mee ging doen/kijken. Nooit aan dat wiskunde gedacht.

  • 28 Mei 2013 - 19:46

    Latina:

    Wowie! Klinkt echt superrr!!
    Snel even deel 2 lezen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname 2011-?

Al mijn avonturen in Suriname!

Recente Reisverslagen:

06 Januari 2014

Nickerie 2013

06 Januari 2014

De laatste maanden van 2013

11 Oktober 2013

September 2013

11 Oktober 2013

Augustus 2013

09 Oktober 2013

Nederland: week 4
Erienne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 161483

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2010 - 13 November 2010

Viva España!

20 September 2009 - 12 September 2010

Werken in Suriname 2009/2010

31 Januari 2009 - 24 Mei 2009

Afstuderen in Pikin Slee, Suriname

06 Oktober 2008 - 11 Oktober 2008

Schoolexcursie Londen

10 Juli 2008 - 26 Augustus 2008

Summer of 2008 Suriname

22 Juli 2007 - 03 Januari 2008

Stage @ Suriname

07 Mei 2007 - 11 Mei 2007

Schoolexcursie Berlijn

25 Maart 2006 - 31 Maart 2006

Schoolexcursie Parijs

25 Juli 2004 - 07 Augustus 2004

Curacao 2004

04 Juli 2004 - 25 Juli 2004

Suriname 2004

13 Februari 2011 - 30 November -0001

Suriname 2011-?

Landen bezocht: