De laatste maanden van 2013 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu De laatste maanden van 2013 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu

De laatste maanden van 2013

Blijf op de hoogte en volg Erienne

06 Januari 2014 | Suriname, Paramaribo

Het is de afgelopen tijd zo druk geweest .. dat ik nu even alles moet inhalen. Ik was gebleven bij oktober.

Op 2 oktober was Sade jarig, dus daar zijn we op verjaardagsvisite geweest. Lekker bbq met nasi .. het beste feest-voedsel!

Op het werk ging alles zijn gangetje. We hebben 1 van de officierswoningen opgeruimd. Was hoog nodig, en nu is het meer een soort stijlkamer geworden, altijd leuk.

Op 5 oktober hadden we met Jolijn en Brayen afgesproken, even lekker chillen en bijkletsen. De week erna was druk. Op 10 oktober hadden we een vrije dag, het was de dag der Marrons. Ik ben wel even naar Michael geweest om de training in Nickerie voor te bereiden.

Na onze werkdag op vrijdag 11 oktober, gingen we op weg naar Republiek. We zouden met Kim, Stephen, Arantis en Robbin een weekendje naar Republiek gaan. Het was heerlijk. Gewoon in mijn hangmatje een boek lezen, een beetje woordzoekers maken. De dames hebben ook erg veel rummikub gespeeld en de heren hebben zich vermaakt met kaarten. We zijn ook nog een middagje gaan zwemmen. We konden niet met zijn allen in de kano dus we moesten in twee groepen gaan. Gelukkig zat ik in de tweede groep want de eerste groep was omgegaan met de kano. In elk geval was het een heerlijk weekend dat we veel vaker moeten herhalen.

Op 20 oktober was het de herdenking van 160 jaar Chinese Immigratie. Dit werd de hele week gevierd met allerlei activiteiten. Het hoogtepunt was op 20 oktober zelf met allerlei muzikale optredens. Sommige optredens waren van het gehalte ‘ik-sla-de-handen-voor-mijn-ogen’ terwijl anderen best mooi waren.

Op 29 oktober had ik mijn felbegeerde afspraak bij de Vreemdelingendienst. Het was weer zover. Na 2jaar moest ik weer door de molen. Maar ik heb nu een aanvraag ingediend voor vestiging. Ik was eerst met mijn papieren geweest om te informeren wat precies ik moest aanvragen. En van hun kreeg ik de vestigingspapieren. En dan kom je indienen, en dan weten ze niet zeker of het wel goed is. Ik knijp hem wel een beetje, maar goed, over een paar weken dan zien we het wel.

Op 25 oktober hadden we een klein feestje bij oom Marcel thuis, nog ter ere van zijn verjaardag. Was een erg gezellig feestje.

En op 31 oktober waren Chesron en ik alweer 4 jaar samen. De tijd vliegt! We hebben dit gevierd door lekker uit eten te gaan bij Dumpling #1. En het was heerlijk!

November was nagenoeg saai, weinig gebeurd. Op 20 november was alweer de laatste sportdag van 2013. Gelukkig kon ik dicht bij huis blijven. Het was wederom een erg geslaagde dag. Nu nog bezig met het laatste evenement van 2013 en daarna een paar maanden op een wat lager tempo functioneren.

In november zijn we ook druk geweest met onze auto. Enkele onderdelen waren niet goed meer en moesten vervangen worden. Heeft een aardige zakcent gekost. Ik moest eigenlijk ook nog 2 nieuwe banden wat ik eigenlijk nog iets wilde uitstellen. Tot in 1 van de banden opeens een gigantische scheur zat en we wel nieuwe moesten kopen. Het is nog niet allemaal gedaan, maar voor alsnog zijn we al een aardig eind.

Op 22 november ben ik ook naar de uitreiking van de Regional Sports Academy geweest. Op zich heb ik er vrij weinig te zoeken. Maar het is wel goed voor het netwerken. Op 24 november was Robbin jarig en zijn we daar even geweest. Arantis was op de 29e jarig, dus toen waren we er wederom. Srefidensi hebben we rustig aan gedaan. Het is toch elk jaar nagenoeg hetzelfde.

Op 7 december was het eindelijk zover. Jolijn en Brayen konden eindelijk verhuizen naar hun eigen huisje. Ik ben met Jolijn de laatste dingetjes (of de eerste, hoe je het wil bekijken) gaan kopen en ben ook bij het inwijdingsritueel geweest. Ik snapte er niet veel van, maar het zal allemaal wel ergens goed voor zijn.

Mischira is ook weer terug in den lande, en dat werd gevierd op 8 december met een kleine bbq bij tante Rashida thuis. We konden lekker bijkletsen, en het was een erg gezellige avond.

Voor nu vind ik het weer even prima, dus ik laat het hierbij.

Tan bun!

  • 06 Januari 2014 - 16:09

    Mama:

    Dat vestigings gebeuren komt zeker goed, want de aanvraag was op omi's geboortedag.

    Wat moet ik me voorstellen bij dat inwijdingsritueel?? Gaat dat straks ook in jou huis gebeuren??

    Nou dat een paar maanden rustiger aan doen, gaat niet door. Gewoon doortrekken.

    1 van de officierswoningen?? Ik dacht dat jullie er maar 1 tot jullie beschikking hadden en waar iedere keer dat ge-touw trek over is.
    En ja je moet vaker zo'n weekendje weg gaan

    En jij zwemmen op Republiek?? je bedoeld zeker dat je je grote teen i n het water hebt gedaan. Veel te koud voor jou.

  • 06 Januari 2014 - 16:10

    Mama:

    Dat vestigings gebeuren komt zeker goed, want de aanvraag was op omi's geboortedag.

    Wat moet ik me voorstellen bij dat inwijdingsritueel?? Gaat dat straks ook in jou huis gebeuren??

    Nou dat een paar maanden rustiger aan doen, gaat niet door. Gewoon doortrekken.

    1 van de officierswoningen?? Ik dacht dat jullie er maar 1 tot jullie beschikking hadden en waar iedere keer dat ge-touw trek over is.
    En ja je moet vaker zo'n weekendje weg gaan

    En jij zwemmen op Republiek?? je bedoeld zeker dat je je grote teen i n het water hebt gedaan. Veel te koud voor jou.

  • 06 Januari 2014 - 16:10

    Mama:

    Dat vestigings gebeuren komt zeker goed, want de aanvraag was op omi's geboortedag.

    Wat moet ik me voorstellen bij dat inwijdingsritueel?? Gaat dat straks ook in jou huis gebeuren??

    Nou dat een paar maanden rustiger aan doen, gaat niet door. Gewoon doortrekken.

    1 van de officierswoningen?? Ik dacht dat jullie er maar 1 tot jullie beschikking hadden en waar iedere keer dat ge-touw trek over is.
    En ja je moet vaker zo'n weekendje weg gaan

    En jij zwemmen op Republiek?? je bedoeld zeker dat je je grote teen i n het water hebt gedaan. Veel te koud voor jou.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname 2011-?

Al mijn avonturen in Suriname!

Recente Reisverslagen:

06 Januari 2014

Nickerie 2013

06 Januari 2014

De laatste maanden van 2013

11 Oktober 2013

September 2013

11 Oktober 2013

Augustus 2013

09 Oktober 2013

Nederland: week 4
Erienne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 160980

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2010 - 13 November 2010

Viva España!

20 September 2009 - 12 September 2010

Werken in Suriname 2009/2010

31 Januari 2009 - 24 Mei 2009

Afstuderen in Pikin Slee, Suriname

06 Oktober 2008 - 11 Oktober 2008

Schoolexcursie Londen

10 Juli 2008 - 26 Augustus 2008

Summer of 2008 Suriname

22 Juli 2007 - 03 Januari 2008

Stage @ Suriname

07 Mei 2007 - 11 Mei 2007

Schoolexcursie Berlijn

25 Maart 2006 - 31 Maart 2006

Schoolexcursie Parijs

25 Juli 2004 - 07 Augustus 2004

Curacao 2004

04 Juli 2004 - 25 Juli 2004

Suriname 2004

13 Februari 2011 - 30 November -0001

Suriname 2011-?

Landen bezocht: