Januari - Februari 2013 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu Januari - Februari 2013 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu

Januari - Februari 2013

Blijf op de hoogte en volg Erienne

28 Mei 2013 | Suriname, Paramaribo

Zo, dat is echt een hele tijd geleden. Er zijn al zoveel maanden voorbij dat ik echt even alles goed op een rij moet zetten.

Ik was gebleven bij oudjaar 2012. Oudejaarsdag hebben we niet zoveel gedaan. Gewoon lekker rustig aan gedaan en met Karo gespeeld. Het nieuwe jaar is voor ons dan ook zeer relaxed begonnen.

Net zoals elk jaar, begon het nieuwe jaar met Robins verjaardag, 21 alweer! Uiteraard was ’s avonds het feestje waarbij er weer lekker was gegeten. Verder is er in januari eigenlijk niks noemenswaardig gebeurd behalve werken.

Ik had onze auto achteruit gereden tegen een elektriciteitspaal wat me een deuk opleverde in de klep van de kofferbak. Zonde natuurlijk. Maar aangezien er een tijdje terug ook iemand tegen onze auto was op gebotst moest het toch naar de monteur. Enige jammere dat ik dit natuurlijk zelf moest betalen. Maar nu ziet alles er wel weer uit als nieuw.

Begin februari was het ook weer tijd voor mijn moeders verjaardag. Ik zal maar niet zetten hoe oud ze is geworden. Denk niet dat ze dat op prijs zou stellen. Ze heeft in elk geval een leuke dag gehad.

De eerste sportdag van Be Innovative voor het jaar was in aantocht en daarmee ook de vergaderingen die hieraan vooraf gaan. Er was een goede vergadering met Bureau Speciaal Onderwijs waar we nu ook officieel een samenwerking mee aan zijn gegaan. Op zich alleen maar beter, want zij verzorgen de gymlessen op de scholen én ze hebben onze training gevolgd. Dus het is alleen maar een win-win situatie voor beide kanten.

Echter ging het eind die week zo slecht met mijn opa dat ik snel ben afgereisd naar Nederland. Helaas was ik net te laat. Op 10 februari is hij overleden na een lang ziekbed. Aangezien ik 2weken zou blijven, was ik er ook voor de crematie. Was een erg indrukwekkende dienst die ik voor geen goud had willen missen. Het is nog steeds onwerkelijk om naar foto's te kijken en te beseffen dat hij er niet meer is. Zal nog wel even duren voordat dat ingezonken is.

De twee weken in Nederland gaf me wel gelijk de gelegenheid om met wat mensen af te spreken, en wat eerder dan gepland. Maar de reden hoe is natuurlijk niet leuk. Heb wel veel tijd met mijn oma doorgebracht wat erg fijn was.

Eind februari was ik weer terug in Suriname. Er moet natuurlijk ook weer gewerkt worden, hoe erg je hoofd er op dat moment niet naar staat. Gelukkig was ik op maandag nog vrij hoe het de Dag van de Revolutie was. De rest van de week heb ik gewoon lekker rustig aan gedaan.

Goed, dat was het voor nu! Next time!

• 28 Mei 2013 - 11:05

Mama:

Heb toch al die tijd begrepen, dat alle öngelukjes" door de verzekering vergoed werden. Verzekering van de tegenpartij dan.
    Jammer dat je deze dan zelf moest betalen. Weer een onvoorzien uitgave.