December 2012 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu December 2012 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu

December 2012

Blijf op de hoogte en volg Erienne

18 December 2012 | Suriname, Paramaribo

En toen waren we weer gewoon in de dagelijkse sleur. Ik moet zeggen dat mijn weken niet echt interessant zijn. Ik werk voornamelijk het grootste gedeelte van de dag en maak niet zo heel veel mee.

Noemenswaardig is wel dat ik nu een papier heb gehad (dat ik overigens gelijk weer moest inleveren op een andere afdeling) dat ik officieel ben goed gekeurd volgens de Telesur regels. Ik sta dus nu te boek als ‘concubine van Chesron Hynes’. We leven hier dus nog in de 18e eeuw ofzo. Wat een verschrikkelijke benaming. Al gaan er nu wel stemmen op om het een wat meer juridisch karakter te geven in de vorm van een geregistreerd partnerschap .. ik ben voor! Anyway, volgens de dokter mocht hij me eigenlijk niet goedkeuren omdat ik te zwaar was. Maar als dat de regels zijn, dan mogen ze een heleboel mensen eruit gooien. Want in dat half uurtje in de wachtruimte, heb ik minstens 4 mensen gezien waar ik 2 of 3 keer in pas. Dus hoe geloofwaardig ben je dan? In elk geval, deze is binnen! Nu nog wachten tot Chesron onze gezinskaart kan afhalen.

Op vrijdag 7 december had Michelle een party waarbij haar bijouterie te zien was en waar je ook kon kopen. Natuurlijk kon ik het niet laten en heb ik ook wat gekocht. Ze maakt gewoon veels te mooie dingen!

De volgende dag hadden we ’s avonds mijn neef Mrigesh en zijn nicht Rachel op bezoek. We hebben gezellig zitten kletsen tot we allemaal omvielen van de slaap. Het behoeft geen uitleg dat ik de volgende dag heerlijk uitgeslapen heb.

Ook ben ik met Chesron weer, zoals elk jaar, naar de Jaarbeurs geweest. Er is eigenlijk nooit iets nieuws te zien maar het is gewoon leuk om er even op uit te gaan. Chesron is nog een tweede keer geweest met zijn broertje. Sowieso gewoon voor de fun, maar ook omdat je een Surimiles kaart (soort van airmiles) kon kopen maar dat je er dan als welkom cadeau 500 punten bij kreeg. Dus nu hoor ik er ook bij! Heb gekeken waar ik boodschappen moet doen dat ik de meeste punten binnen kan slepen, dus dat ga ik dan ook mooi doen!

Tja verder is er inderdaad niks bijzonders gebeurd. Ik ben op het Fort bezig geweest met apotheekpotten nummeren dat ik nu een inventarisatie heb wat er in die zaal staat en waar. Altijd handig, weer 1 zaal minder!

Verder zijn Chesron en ik druk bezig te bedenken wat we voor kerst gaan doen. Ik ben natuurlijk in spanning wat ik dit jaar als cadeau ga krijgen. Al gaat het natuurlijk om het feit dat hij zijn best heeft gedaan om wat te kopen, het is altijd leuk als je het mag uitpakken. Ik twijfel nog tussen 2 dingen, maar either way … hij gaat het leuk vinden!

Tot de volgende keer!

• 18 December 2012 - 17:21

Mama:

Kwamen die mensen ook voor een keuring of waren ze gewoon ziek.
    Daar in die omgeving is het heel normaal als jonge vrouwen er goed uit zien, maar hebben ze eenmaal een vent aan de haak geslagen, wel dan laten ze zich gaan. Buit is toch binnen.
    Ik hoop dat die benaming gauw gaat verdwijnen, want concubines hebben niet veel te vertellen.
    En dat een winkel surimiles geeft wil nog niet zeggen dat ze de goedkoopste zijn om je boodschappen te doen., maar dat kunnen we met een gerust hart aan jou overlaten om uit te zoeken

• 18 December 2012 - 23:57

Diteke:

Concubine?!?! Jeetje, die term is oud... Beetje vreemde term. Wordt inderdaad wel tijd dat ze daar eens iets aan gaan doen.