Cayenne mei 2013 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu Cayenne mei 2013 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu

Cayenne mei 2013

Blijf op de hoogte en volg Erienne

23 Juni 2013 | Suriname, Paramaribo

Op 20 mei ging ik (weer) naar Cayenne. Ik moest gigantisch vroeg op, om 5uur richting Zanderij. De vlucht ging heel snel en om 8uur stond ik al op Airport Felix Eboué. Zo vroeg dat Lydie er nog niet eens was. Maar goed, ik heb lekker een croissant gekocht en met mijn boek gewacht tot ze er was. Eenmaal in het hotel heb ik even een uurtje geslapen. Het was immers ZO vroeg vanmorgen. Na de aankomst van Lucia en Carlos zijn we samen met Lydie gaan eten bij Kaz Kreol. Omdat deze hele trip draait om het laatste stukje van het Amazonian Museum project. We moeten woensdagavond een presentatie geven, dus hier hebben we in de middag nog aan gewerkt.

In de avond zijn Lucia, Carlos en ik gaan eten bij Bar Palmistes. En we mochten a la carte kiezen! Ik zat nog redelijk vol van de lunch, dus ik heb een salade niçoise genomen. Wat lekker zeg! Alleen helaas, ik kon het niet op! En dat vind ik gewoon echt zo zonde, want ik heb altijd geleerd dat ik moet opeten wat op mijn bord is. Maar ik kon het gewoon echt niet. Aangezien het al laat was, heb ik nog even met Chesron geskyped en daarna direct naar bed.

Dinsdag moesten we weer vroeg op. Gewoon om 7uur al aan het ontbijt, pfff! Dus voor mij betekend dat 6u opstaan, emails checken en beantwoorden, snel douchen en dan hoppa naar het ontbijtbuffet. Vervolgens kwamen Lydie en Guillaume ons ophalen en gingen we naar het Cité Regional om daar onze skype meeting te hebben met Franck en Gaëtan van Supersoniks in Frankrijk. Waar de techniek van tegenwoordig niet allemaal voor staat. We hebben dus geleerd hoe we records moeten uploaden op de website. Eigenlijk heel erg gemakkelijk. Alleen de website is Nederlands/Engels en dan springt het af en toe terug naar Frans. En dat is wel heel erg onhandig. Ook waren er nog kleine dingetjes die we direct konden aangeven bij Supersoniks waarna zij ermee bezig gingen.

Tussen de middag weer bij Kaz Kreol gegeten, dit keer gefrituurde vis. Het was op zich wel redelijk, maar ik had toch beter die kip kunnen nemen. In de middag gingen we verder met de records importeren. Daarna in het museum doorgewerkt aan de presentatie. Ik was echt kapot, want toen we uiteindelijk konden gaan eten was het al best wel laat. Die pizza was best wel lekker, maar ook deze kon ik niet op. Echt te zonde, maar ja.

Woensdag was het ook weer zo vroeg. In de ochtend hebben we weer met Franck en Gaëtan gewerkt. Na de lunch waren we gelukkig vrij. Ik heb van de tijd gebruik gemaakt om even bij te werken en uit te rusten. Om 6uur werden we door Madame Jean-Louis opgehaald om naar de conferentie te gaan. De belangstelling viel helaas tegen, maar het ging op zich wel goed. Het waren voornamelijk de financiële partners die vertegenwoordigd waren. En daarna moest er nog gegeten worden, ook weer na 9uur. Ik had 1 of andere crêpe met kaas. Het vulde enorm, maar het was wel lekker.

De volgende dag was alweer de laatste dag in Cayenne. Ik ben vroeg opgestaan om Lucia en Carlos uit te zwaaien. Vervolgens ben ik nog eventjes wat dingen gaan kopen in de winkel en heb daarna mijn eigen koffertje weer ingepakt. Lydie kwam me ophalen maar ze was te vroeg! Dus we hebben nog eventjes gezeten en gekletst en toen moest ik toch echt door de douane. Het hele vliegtuig zat op mij te wachten, dus toen ik er eenmaal doorheen was, gingen de deuren gelijk dicht en gingen we weg. En toen was ik weer thuis! Switi Sranan! Ik moest wel met een taxi naar de stad, maar dat was niet zo heel erg.

Op vrijdag 24 mei ben ik ook gewoon weer gaan werken. In de avond was de boekpresentatie van ‘de Tooverlantaarn’ in het Fort. Een hele leuke presentatie en een leuk begin van mijn weekend!

  • 23 Juni 2013 - 17:58

    Mama:

    Toch lekker als het allemaal voor jebetaald wordt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname 2011-?

Al mijn avonturen in Suriname!

Recente Reisverslagen:

06 Januari 2014

Nickerie 2013

06 Januari 2014

De laatste maanden van 2013

11 Oktober 2013

September 2013

11 Oktober 2013

Augustus 2013

09 Oktober 2013

Nederland: week 4
Erienne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 161487

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2010 - 13 November 2010

Viva España!

20 September 2009 - 12 September 2010

Werken in Suriname 2009/2010

31 Januari 2009 - 24 Mei 2009

Afstuderen in Pikin Slee, Suriname

06 Oktober 2008 - 11 Oktober 2008

Schoolexcursie Londen

10 Juli 2008 - 26 Augustus 2008

Summer of 2008 Suriname

22 Juli 2007 - 03 Januari 2008

Stage @ Suriname

07 Mei 2007 - 11 Mei 2007

Schoolexcursie Berlijn

25 Maart 2006 - 31 Maart 2006

Schoolexcursie Parijs

25 Juli 2004 - 07 Augustus 2004

Curacao 2004

04 Juli 2004 - 25 Juli 2004

Suriname 2004

13 Februari 2011 - 30 November -0001

Suriname 2011-?

Landen bezocht: