Nederland: week 4 - Reisverslag uit Leusden, Nederland van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu Nederland: week 4 - Reisverslag uit Leusden, Nederland van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu

Nederland: week 4

Blijf op de hoogte en volg Erienne

09 Oktober 2013 | Nederland, Leusden

En toen begon de vierde en laatste week van onze vakantie alweer.

Maandag was echt een drukke dag. Chesron wilde graag naar Corpus, een museum over het menselijk lichaam. Chesron vrijwillig naar een museum! Dat moet ik stimuleren! Gelukkig had ik wat kortingskaartjes, dus wij maandagochtend naar Leiden. Ik moet zeggen dat het een erg interessante ervaring was. Natuurlijk was het geheel interactief, maar dat was ook juist weer leuk. Sommige aspecten zou ik leuker gevonden hebben als ik 10 jaar oud was, maar enfin .. je kan ook niet op alle slakken zout leggen. Kan tenminste niet zeggen dat ik er niks van heb geleerd.

Van Corpus reden we door naar Madurodam. Ik ben hier jaren geleden geweest en het is een tijdje terug geheel vernieuwd. Dus dat moest ik zien! Ook hier is het nu zeer interactief gemaakt. De inhoud is in de loop der jaren niet echt veranderd, maar ik vond het erg leuk. En HEET dat het was! My god, was echt net Suriname. Chesron en ik hebben lekker nog een ijsje gegeten om wat af te koelen.

En een bezoek aan Nederland is natuurlijk niet compleet zonder een bezoekje aan het Nederlandse strand. Natuurlijk is het geen Curacao met zijn parelwitte stranden en azuurblauwe zee .. maar voor Nederlandse begrippen is het best te pruimen. Alleen, gezien de temperatuur .. hadden heel veel mensen het idee om een dagje strand te doen. Het is maar 3 haltes met de tram naar Scheveningen vanaf Madurodam, dus ik wilde niet moeilijk doen door met de auto te gaan. De auto mocht toch tot 10uur ’s avonds daar blijven staan, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Ik had op facebook gezet dat we onderweg waren naar Scheveningen, krijg ik een berichtje van Esther dat zij daar ook is! Nou breekt mijn klomp. In Leusden kunnen we niet afspreken omdat niemand tegelijk kan .. en dan kom je elkaar in Scheveningen tegen.

Eenmaal aangekomen in Scheveningen hebben Chesron en ik eerst een rondje gemaakt door Scheveningen met zo’n boemeltreintje en een jongen die alle informatie door een microfoon tetterde. Ik voelde me wel echt een toerist, maar goed .. zo leer je wel wat. Vervolgens nog even op de Pier gewandeld. Ik zag Chesron wel kijken naar dat bungee jumpen, maar ik vraag me af of hij het zou durven als het puntje bij paaltje kwam. Vervolgens weer terug en toch nog even langs de waterlijn gelopen. Alhoewel, van lopen kwam weinig want het was echt kneiter druk. Uiteindelijk Esther wel gevonden aan de waterkant, dus nog even gezellig gekletst.

Tegen het eind van de middag gingen we weer terug richting Leusden. Bij de Swartesteegh hebben we lekker frietjes gegeten (het is vakantie, het mag!) en daarna ben ik nog even naar Marlies geweest. Haar ouders zouden met vakantie gaan, dus ik ben afscheid gaan nemen. Wat een vermoeiende dag!

Dinsdag was het weer een vermoeiende dag. Ik heb altijd al een keer naar Maastricht willen gaan om de grotten te gaan bekijken. Dus ik dacht ‘dit is mijn kans’! Dus wij heel vroeg op weg naar Maastricht. Na een reis van 3uur met de trein kwamen we er eindelijk aan. We wisten niet precies welke kant we op moesten dus we vroegen het aan een mevrouw. Dus wij lekker in die bus gaan zitten .. gaat die bus de hele andere kant op! Met als gevolg dat we dus best wel laat bij de grotten aankwamen en moesten wachten op de volgende rondleiding. Ik moet zeggen dat de rondleiding heel erg interessant was. En het was me toch een partij koud daar beneden! Buiten was het bloedheet, maar binnen onder 0. Heeft Chesron dat ook een keer gevoeld! Op de terugweg hebben we op het grote plein voor het stadhuis kibbeling gekocht. Ik smachtte hier al een jaar naar, maar het is nog steeds niet dezelfde als die uit Leusden.

Wij weer in de trein terug naar huis. We hebben nog even een hele korte stop gemaakt in Eindhoven om Raoul te groeten. Doordat mijn hele tijdsschema in de soep liep was dit een heel erg kort bezoek. Erg jammer, want ik had graag wat meer tijd gehad. Maar goed, beter iets dan niets. Eenmaal terug in Leusden snel gegeten, gebaad en op weg naar David & Denise. Daar hebben we ook nog een paar uurtjes gezeten, lekker bijkletsen. Er zit steeds zo’n lange tijd tussen, maar het voelt niet zo. Daar ben ik wel super blij mee.

Woensdag waren we weer op pad! Dit maal richting Amsterdam Bijlmer. We zouden Chesron zijn oom en nicht gaan groeten. We hebben daar een tijdje gezeten en gekletst. Ik ga mijn vriendinnetje Aleeza echt missen. Ze komt steeds gewoon bij me om te knuffelen ofzo, echt te schattig. Vervolgens zijn we doorgereden naar Hoofddorp. Het was even zoeken, maar we hebben uiteindelijk gevonden waar Mischira woont. Daar ook kennis gemaakt met haar vriend Ricky. Mischira en ik hebben snel even boodschappen gedaan want Ricky zou zuurkool maken. En het was me toch lekker! (die van jou ook hoor mama!!) Het was al heel laat ’s avonds toen we weer richting huis gingen. Maar het was een super leuke dag!

En toen was het alweer donderdag. Niet erg veel gedaan. Ben begonnen met de koffers inpakken, kleren wassen (hoef ik het thuis niet meer te doen) en nog wat winkelen. Ook nog even met Chesron en Marlies naar de carwash geweest. Dat moest, hoort erbij .. echte traditie! En mama blij natuurlijk. Heb het pakket met de polish genomen enzo, niets is te goed voor mijn moeder! Kan ze weer rondscheuren in een schone bak.

De laatste dag brak alweer aan. Samen met Chesron heb ik nog het allerlaatste rondje door de Hamershof gemaakt. Hij wilde nog wat dingetjes hebben, ik nog wat laatste dingetjes. En verder gewoon thuis gebleven. Een beetje bijkomen van alle drukte. Het was ook de enige dag van de vakantie dat we regen hebben gehad, dus erg was het niet.

Zaterdagochtend moesten we vroeg op. We hebben afscheid genomen van mama, Derryl en Shanna waarne we op weg gingen naar Schiphol. Eenmaal daar aangekomen zagen we dat we 2uur vertraging hadden. Hebben wij weer! Maar het was ook eigenlijk wel logisch gezien het weer. Nederland huilt omdat we weg gaan. Alle controles verliepen voorspoedig en na wat eten zaten we rustig onze tijd uit te zitten. Gelukkig is er wifi op Schiphol, anders zou het wel dodelijk saai zijn. Tante Juanita, Karin en hun kinderen waren ook op deze vlucht dus dat was gezellig!

De terugreis naar Suriname was ook prima. Ik mocht deze keer wel bij het raam zitten (joepie!) en heb de tijd gedood door films te kijken. Het eten was weer redelijk dus ook dat was prima. En toen landde we weer in Suriname. Wij konden snel doorlopen naar de douane aangezien we ingezetenen zijn. En toen kwam het .. ja hoor .. nu mocht ik mee met de douane! What the hell? Mijn paspoort ging van de ene naar de andere beambte die hem bekeek en weer doorgaf. Vervolgens een vrouw die me (gelukkig vriendelijk) vroeg mee te komen naar een kamertje. Daar hoorde ik pas wat het probleem was. Ik stond op de black list. Black list? Ikke? Ik zou niet weten waarom! Ze konden niks vinden (natuurlijk niet!) waarna ze tot de conclusie kwamen dat het dus kwam omdat ik een nieuw paspoort had. Tja eens in de zoveel tijd moet je dat. Blijkbaar kan dat systeem het niet aan. Enfin, het is eruit gehaald, dus de komende 5jaar zit ik weer goed!

En dat was het dan. Onze tweede vakantie samen en onze eerste vakantie in Nederland. Ik heb genoten en Chesron volgens mij ook .. voor zover ik weet en gezien heb. Het is altijd fijn om weer thuis te zijn. Hopelijk duurt het niet lang voor ik weer een keertje richting Nederland kom. En tot die tijd .. moeten jullie maar deze kant op komen!

  • 09 Oktober 2013 - 19:58

    Mama:

    Gelijk maar even iets recht zetten. De afspraak was dat je gebruik mocht maken van mijn auto, en als tegenprestatie zou ik die schoon terug krijgen. Buiten dat heb ik er zelf voor betaald en heb ik jou "salaris " gegeven.
    Zat net aan je vader op te noemen hoeveel jullie in die 4 weken hebben gedaan. Ik heb je trouwens nooit gehoord, en Chesron ook niet, over hoe koud het in die grotten was.
    En of wij zo senl weer naar Sur komen, weet ik nog niet. Want hier in Turkije is het ook heerlijk en heb ik ook echt vakantie. NIet koken,afwassen, schoonmaken. Maar bovenal die dagelijkse heerlijke massages. Heb voor iedereen iets gekocht en heb mezelf getrakteerd op die massages. Een mens is nooit te oud om te leren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Leusden

Suriname 2011-?

Al mijn avonturen in Suriname!

Recente Reisverslagen:

06 Januari 2014

Nickerie 2013

06 Januari 2014

De laatste maanden van 2013

11 Oktober 2013

September 2013

11 Oktober 2013

Augustus 2013

09 Oktober 2013

Nederland: week 4
Erienne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 160980

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2010 - 13 November 2010

Viva España!

20 September 2009 - 12 September 2010

Werken in Suriname 2009/2010

31 Januari 2009 - 24 Mei 2009

Afstuderen in Pikin Slee, Suriname

06 Oktober 2008 - 11 Oktober 2008

Schoolexcursie Londen

10 Juli 2008 - 26 Augustus 2008

Summer of 2008 Suriname

22 Juli 2007 - 03 Januari 2008

Stage @ Suriname

07 Mei 2007 - 11 Mei 2007

Schoolexcursie Berlijn

25 Maart 2006 - 31 Maart 2006

Schoolexcursie Parijs

25 Juli 2004 - 07 Augustus 2004

Curacao 2004

04 Juli 2004 - 25 Juli 2004

Suriname 2004

13 Februari 2011 - 30 November -0001

Suriname 2011-?

Landen bezocht: