Guyane Française - Reisverslag uit Cayenne, Frans Guiana van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu Guyane Française - Reisverslag uit Cayenne, Frans Guiana van Erienne Lourens - WaarBenJij.nu

Guyane Française

Blijf op de hoogte en volg Erienne

03 December 2012 | Frans Guiana, Cayenne

En toen zat ik opeens met mijn bil in Frans Guyana!

Ik ben vertrokken op 29 november. We moesten gigantisch vroeg opstaan, om half 4 al! Wat natuurlijk erg moeilijk was aangezien ik de vorige avond het zo gezellig heb gehad bij Eufracia. Maar goed, ik ben nog jong, dus ik moet niet zeuren haha. Kwart over 5 waren we op Zanderij, en Elford uit Guyana was er ook al. We hebben samen ingecheckt wat nog een heel gedoe was omdat er ook een vlucht van InselAir vertrok.

Na het inchecken zijn we maar direct door de douane gegaan naar de vertrekhal. De wachttijd viel reuze mee, maar een uurtje. De vlucht was de vlucht naar Belem met een stop in Cayenne. Het was dus een vlucht met overwegend Brazilianen. Maar erg lang hadden we niet om van hun gezelschap te genieten, want al na 40 minuten landden we op de luchthaven Felix Eboué in Cayenne. Alles daar ging heel snel, omdat er natuurlijk weinig mensen uitstapten, en daar stond Fanny ons al op te wachten.

De rit naar het hotel was ook maar een half uurtje waar we onderweg dus gewoon lekker uit het raam konden kijken. We logeren in Central Hotel, midden in het centrum zoals de naam al zegt. Wel erg leuk hoor. Alleen konden we pas vanaf 2uur inchecken en was het op dat moment 10uur. We zijn dus eerst even een broodje gaan eten omdat we allemaal honger hadden. Een half stokbrood gevuld met beleg voor maar €3,50! Heerlijkheid! Na het ‘ontbijt’ zijn we naar het Musée des Cultures Guianaines gegaan. Dit gedeelte van het museum had ik ook nog niet gezien dus het was leuk om dit nu dan toch nog te zien.

Vervolgens zijn we weer richting het hotel gelopen. Het restaurant waar we zouden lunchen was hier ook om de hoek. Ik heb alvast wat souveniertjes gekocht onder het mom ‘dan hebben we het maar alvast’. En vervolgens lekker gaan eten bij Bar des Palmistes. Enige nadeel was dat we een 3-gangen lunch kregen. Was heerlijk hoor, daar niet van .. maar een beetje veel. Hou er niet van om eten te laten staan, maar ik had geen keuze! We konden daarna wel terecht in het hotel waar ik eventjes mijn ogen ben gaan sluiten omdat ik gewoon doodmoe was.

’s Avonds zijn we in Bar des Palmistes wat gaan drinken en toen iedereen er was gaan dineren. Ook weer 3-gangen. Sjonge jonge. Enfin, ook hiervan niet alles opgegeten want ik zat nog vol van ’s middags. En daarna nog even geskyped met Chesron en naar bed .. want de volgende dag moesten we weer vroeg op!

De volgende ochtend moesten we dus vroeg op, en zat ik al om kwart voor 7 aan het ontbijt. Wel lekker met Franse croissantjes. Na het ontbijt kregen we een rondleiding door Musée Alexandre Franconie. Ik had het in Juni allemaal gezien, maar ben wel gewoon mee geweest. Heb hier Jean-Marc en Gilles ook weer gezien. Leuk om nu gewoon bekende gezichten te zien!

Ik heb ook mijn kaartje voor mijn grootouders op de post gedaan, dus mama, meld even als het er is! vervolgens moesten we allemaal weer uitchecken en in de auto. Op naar Saint-Georges! Na 2uurtjes rijden kwamen we aan in Régina waar we het eco-musée even konden bezoeken. Hier hebben we ook lekker gelunched met een Vietnamese salade. Zo gezond als hier eet ik normaliter nooit!

Rond 3 uur kwamen we aan in Saint Georges. Het deed me denken aan Saint Laurent, beetje dezelfde sfeer. We werden gedropt bij ons hotel met de vraag of we om 6uur in de Médiatheque konden zijn. Nou dat kan! Hier vond de opening van de meeting plaats met de nodige speeches. Ook mochten we een kleine foto tentoonstelling bezoeken onder het genot van een hapje en een drankje. Daarna hebben we nog een klein diner gehad. Laddy, Wim (namens Marcel Pinas), Elford en ik hebben daarna op een terrasje nog wat dronken. Ik viel om van de slaap dus ben lekker in bed gekopen.

Tot morgen!

  • 03 December 2012 - 14:09

    Mama:

    Ik zal het je laten weten. En nu weet je gelijk ook hoe je iets gezonds op tafel kunt zetten. EN € 3.50 voor een half stokbrood is misschien voor hier niet zo heel erg duur, maar voor jou is het gigantisch.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frans Guiana, Cayenne

Suriname 2011-?

Al mijn avonturen in Suriname!

Recente Reisverslagen:

06 Januari 2014

Nickerie 2013

06 Januari 2014

De laatste maanden van 2013

11 Oktober 2013

September 2013

11 Oktober 2013

Augustus 2013

09 Oktober 2013

Nederland: week 4
Erienne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 161484

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2010 - 13 November 2010

Viva España!

20 September 2009 - 12 September 2010

Werken in Suriname 2009/2010

31 Januari 2009 - 24 Mei 2009

Afstuderen in Pikin Slee, Suriname

06 Oktober 2008 - 11 Oktober 2008

Schoolexcursie Londen

10 Juli 2008 - 26 Augustus 2008

Summer of 2008 Suriname

22 Juli 2007 - 03 Januari 2008

Stage @ Suriname

07 Mei 2007 - 11 Mei 2007

Schoolexcursie Berlijn

25 Maart 2006 - 31 Maart 2006

Schoolexcursie Parijs

25 Juli 2004 - 07 Augustus 2004

Curacao 2004

04 Juli 2004 - 25 Juli 2004

Suriname 2004

13 Februari 2011 - 30 November -0001

Suriname 2011-?

Landen bezocht: